V prípade akumulátorov elektromobilov riešia vývojári dve hlavné úlohy. Na jednej strane je samozrejme dojazd, rýchlosť nabíjania a počet nabíjacích cyklov a na druhej ich bezpečnosť v prípade nehody.
# Ak počas nehody príde k mechanickej deformácii či nebodaj prerazeniu akumulátora, hrozí jeho požiar či dokonca výbuch!
Akumulátor „Blade“ spoločnosti BYD vraj tieto problémy nemá. Zatiaľ čo v prípade súčasných Li-ion akumulátorov dochádza pri prerazení k zvýšeniu teploty až na 500 °C, následkom čoho začnú horieť a pri štandardných LPF (lítium-železo-fosfát) stúpne teplota na 200 až 400 °C, pri novom akumulátore sa nič zásadné nestane. Počas testov, v rámci ktorých došlo k perforácii akumulátora LFP Blade klincom ako aj jeho mechanickej deformácii, **zostala jeho teplota na úrovni bezpečných 30 až 60 °C** a k jej vznieteniu nedošlo. Firma dodáva, že svoj akumulátor podrobila ďalším „likvidačným“ testom. Skúšala ho drviť, lámať, zahrievať až na 300 °C, či prebiť až na 260 %. A hoci ho podľa očakávania úplne zničili, nezačal horieť a ani nevybuchol.
Popri týchto veľmi dôležitých schopnostiach odolať devastačnému poškodeniu sa firma pochválila aj kompaktným usporiadaním článkov, ktoré v porovnaní so súčasných štandardom vraj ušetrí až polovicu miesta.
Otázne zostáva, akú energetickú hustotu ich akumulátor ponúkne. Dôležitou podmienkou úspechu a záujmu zákazníkov je totiž naďalej aj dojazd auta. Povedala firma o novom akumulátore všetko, alebo si niečo zatiaľ nechala pre seba? Vyhlásení o prevratných vynálezoch a technických riešeniach v oblasti akumulátorov sme v poslednom čase počuli neúrekom. Ako to nakoniec dopadne sa ale dozvieme čoskoro. Na rozdiel od mnohých iných vývojových konceptov totiž BYD plánuje využitie akumulátora už vo veľmi blízkej budúcnosti. Dostať ho má napríklad jej pripravovaný luxusný model a záujem už prejavili viacerí konkurenti.