Pred časom som, počas chladnej jesene, mal na test elektromobil. Keď som si ráno zakúril v kabíne, okamžite sa to prejavilo v dojazde. Hrubý prepočet bol doslova šokujúci. Zapnuté vykurovanie mi z dojazdu odkrojilo približne 20 %! Komfort sem, komfort tam. Kúrenie som vypol a obliekol si radšej zimnú bundu. Hrozilo totiž, že by sa na aute nedostal do cieľa. Na základe tejto skúsenosti som informáciu, že Tesla model Y dostala tepelné čerpadlo prijal s nadšením. A moje nadšenie potvrdil veľký test elektromobilov, ktorý zorganizoval americký magazín Car and Driver. Výsledky ukázali, že vykurovanie kabíny sa na dojazde podpísuje skutočne zásadne. V prípade modelu Tesla Model 3 Long Range s teoretickým dojazdom 560 km (WLTP) bol dojazd iba 404 km. Kúrenie teda zhltlo až 156 kilometrov.
# Podľa meraní vykonaných počas testu technici zistili, že vykurovanie zvýšilo spotrebu elektriky o pozoruhodných 16 percent!
Využitie tepelného čerpadla v elektromobiloch teda zjavne dáva zmysel. A tak možno očakávať, že sa touto cestou vydá viacero automobiliek. Veľkú perspektívu má tepelné čerpadlo predovšetkým v mestských automobiloch, ktoré jazdia na krátke trasy a cestujúci požadujú tepelný komfort v podstate okamžite a súčasne aj krátkodobo, čo znamená enormnú spotrebu elektriky. Ak zoberieme do úvahy, s akou slávou prezentujú automobilky predĺženie dojazdu o pár kilometrov, je zisk 16 percent doslova revolučným úspechom.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Zaujíma vás, o koľko dokáže predĺžiť dojazd elektromobilu tepelné čerpadlo?