Boli staré autá lepšie? Toto nám na nových prekáža najviac!
Sú medzi nami ľudia, ktorí ani po dvoch desaťročiach neplánujú vymeniť svoje auto za nové. A my sa im nečudujeme! **Častokrát prezentujeme nové autá v dobrom svetle, no nie všetko je také ružové, ako sa na prvý pohľad môže zdať.** Aj preto sme sa rozhodli v krátkych bodoch vysvetliť, prečo sú staré autá v niektorých ohľadoch lepšie… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Neosvetľovali vodičov
V dobe správne nastavených halogénových svetlometov sme nemuseli tak často bojovať s nepríjemným osvetľovaním ostatných vodičov. **Moderné LED-ky robia každému protiidúcemu vodičovi malé vyšetrenie očného pozadia, po ktorom sa musí jeho zrak spamätávať ešte niekoľko kilometrov.** Samostatnou kapitolou sú adaptívne svetlomety, ktoré v mnohých prípadoch nereagujú včas. Práve vtedy sú silné svetlomety pre okolie nebezpečné, pretože zasiahnutý šofér cestuje niekoľko sekúnd takmer naslepo.Ticho
**Dnešné autá v sebe ukrývajú výber najotravnejších zvukov na svete.** Nejde len o upozornenie na nezapnuté pásy, dnes vás auto buzeruje aj za otvorené dvere, kľúč v zapaľovaní, vybočenie z pruhu či nedostatok prestávok. **Presadnite do starého auta a okamžite začnete vnímať to ticho a slobodu v konaní za volantom.**Vychovali lepších vodičov
Na radarové tempomaty, stráženie mŕtvych uhlov či udržiavanie auta v pruhu môžete pri starých autách zabudnúť. **Aj vďaka tomu musel byť človek za volantom neustále v strehu a kontrolovať svoje okolie častejšie ako dnes.** Vodiči dokázali lepšie predvídať situáciu a reagovať na ňu rýchlejšie.Vyklápacie svetlomety
Tak s týmto musíte súhlasiť! Na stupnici od 0 do 10 si pri získavaní pozornosti okolia zaslúžia vyklápačky maximálny počet bodov. Aj keď nešlo o veľmi praktickú súčasť auta a mnohí majitelia zápasili so spoľahlivosťou, výsledný efekt stál určite za to. **Na takúto frajerinu však budeme musieť zabudnúť, pretože bezpečnostné štandardy chrániace chodcov už takéto svetlomety nedovoľujú.**Spoľahlivosť
Mnohí z vás nám do komentárov píšete o poruchovej elektronike a nespoľahlivých trojvalcoch, ktoré nič nevydržia. A viete čo? Máte pravdu! Časy predimenzovaných Mercedesov z 80-tych rokov sú dávno za nami. **Dnes otvárate šampanské, keď bez väčších problémov prekročíte hranicu 100 000 najazdených kilometrov.** Autá sa týmto priblížili k obyčajnej spotrebnej elektronike, ktorá je navrhnutá na určité krátke časové obdobie. **Môžu za to však aj emisné normy, ktoré výrobcov tlačia do výroby maličkých motorov s preplňovaním.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
1. ČASŤ DLHODOBÉHO TESTU
Nepodceňovať! Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT
Zmysluplné odlíšenie
Dá sa naň spoľahnúť? Záverečná časť dlhodobého testu Jeep Avenger
Elektromobilita na Slovensku