TOTO je magnet na pohľady! A to, čo skrýva pod kapotou vás oprie do stoličky
Pokiaľ hľadáte auto, ktoré za každých okolností vzbudí pozornosť svojím vzhľadom, máme horúceho kandidáta. A ak chcete dominovať šprintom na cestách, tak tiež. Pochádza z Mníchova, narodilo sa v USA a poháňa ho dvoma turbami dopovaný benzínový 8-vlalec. Zoznámte sa, prichádza BMW X6 M50i xDrive.
Vydané Text: Michal Čabai
**Z 0 na 100 km/h pod 4,5 sekundy je hodnota rýdzich športových automobilov.** Tu rozprávame o 2,2-tonovom SUV. Chcete nižšiu spotrebu? Kúpte si menší motor. **Toto je 8-valec s dvoma turbami.** A že to nie je také praktické ako klasické SUV? Napríklad v porovnaní s pokrvným bratom BMW X5? Myslíte si, že to niekoho trápi? Priznávam, pred pohľadom na štatistiku predajov za rok 2019 na Slovensku som očakával tesnejší súboj. Časť výsledku môže hovoriť aj o tom, že X5 bola minulý rok horúca novinka a aj preto si ju domov odviezlo 456 majiteľov, zatiaľ čo končiacu X6 iba 86 priaznivcov kombinácie SUV a kupé. A ako dopadlo BMW radu 8? Tých zanietených puristov, ktorí sa pred SUV prežehnávajú, vyťahujú kríž a najradšej by im zarazili dubový kolík do kapoty, asi naozaj nie je až tak veľa. Iba 33. **Takže ak si ľudia kupujú kupé, tak sa asi naozaj rozhodnú pre o čosi praktickejšiu kombináciu s karosériou typu SUV.**
#### Sledujte aj naše videotesty, kde sme sa pozreli na BMW X7. A aby to nemalo také jednoduché, postavili sme proti nemu Daciu Lodgy:
### A čo za tie nemalé peniaze ponúka nové BMW X6?
**Luxus, fantasticky spracované špičkové materiály a konektivitu, ktorá na nabíjanie či zrkadlenie mobilných telefónov cez Apple CarPlay nepotrebuje už žiadne káble,** najnovšie bezpečnostné a asistenčné technológie a pocit, že máte absolútny prehľad nad premávkou. Zapnite si jazdného asistenta a na digitálnej prístrojovej doske sa vám zobrazia všetky vozidlá v okolí. Radary a ostatné snímače dávajú absolútny pozor, aby sa vám nič nestalo. Udržia vás v bezpečnom odstupe od všetkých okolo. **A keď bude treba, raketovo zrýchlite a z krízovej situácie zmiznete.** Očarí aj ovládateľnosť. Vďaka sériovo dodávanému natáčaniu zadných kolies dokážete zaparkovať aj vo veľmi tesných priestoroch či manévrovať v úzkych uličkách. A to máte k dispozícii aj zopár asistenčných systémov vrátane automatického parkovania či cúvania, ktoré túto prácu spravia za vás.
**Vy si potom môžete naplno užívať nekonečnú dynamiku, ktorú zabezpečuje dvoma turbami podporovaný 8-valcový motor.** Neviem si reálne predstaviť, načo dokážete využiť toľko výkonu. Iba ak by ste ho nevyhnutne chceli a potrebovali. To sú už potom **argumenty plné emócií.** A proti tým sa nebojuje. Len pozor, aby ste to s dynamikou nepreháňali. **Zadní pasažieri totiž nemajú nad dverami držadlá, ktorých by sa mohli chytiť.** To znamená, že ani vy si nezavesíte sako či oblek, ktorý si do auta donesiete na vešiaku. Malý háčik pri dverách na to nestačí.
Ozaj, **batožinový priestor.** Človek by povedal, že pri X6 nikoho nebude zaujímať. Ale ak by predsa – veľkostne mu nie je čo vyčítať, objemové litre mu nechýbajú. Rovnako tak ani rovná podlaha po sklopení operadiel zadných sedadiel. Variabilitu aj objem obmedzí akurát tak klesajúca línia, ktorá hovorí, že ide o SUV kupé. Mnohé dokáže zhltnúť aj veľký priestor pod dnom. Pracovne mu hovoríme pojazdná pivnica.
Takže ak je nejaký dôvod, pre ktorý vám padlo BMW X6 do oka, **neberiete vyčítavé pohľady ekologických aktivistov vážne a zo všetkého najradšej sa opájate šialeným zrýchlením, prípadne potrebujete, aby vás ľudia uznanlivo poklepávali po ramene, pokojne si to auto kúpte. Určite vám pripraví nejeden moment plný radosti.**