Nový Hyundai Elantra
Kompaktný sedan s odvážnym dizajnom vyniká aj rozsiahlou bezpečnostnou výbavou.
Vydané Text: Erik Stríž
Nová generácia Elantry využíva nápadný dizajn predných partií, ktorý sa vzdialene podobá na nový model i30 (hatchback, kombi a fastback) alebo aktuálne SantaFe, od ostatných modelov sa líši vo významnej miere. Mali by sme si však tento dizajnový koncept zvykať, s najväčšou pravdepodobnosťou si ho postupne osvoja všetky modely výrobcu.
Interiér vozidla ponúka koncernový dielenský štandard s hodnotnými doplnkami, ako 10,25-palcový prístrojový panel a druhú rovnako veľkú centrálnu obrazovku, ambientné osvetlenie so 64 farebnými odtieňmi, multimediálny systém Blue Link, bezdrôtové pripojenia Android Auto a Apple CarPlay (údajne prvýkrát v segmente), bezdrôtové nabíjanie mobilu či osem reproduktorov od značky Bose.
Pútavo znejú silné slová o schopnostiach systému na rozpoznávanie hlasových povelov, technológia s názvom Deep Meaning Understanding údajne dokáže rozpoznať povely bez ohľadu na to, akým spôsobom boli vyslovené a rozumie kontextu. Veľmi prirodzeným spôsobom tak vodič i spolujazdec môžu ovládať jednotlivé funkcie auta, od klimatizácie po navigáciu. Systém odpovie aj na otázky, ktoré nemajú nič spoločné s autom, napríklad kedy je deň matiek a podobne.
Nemenej zaujímavé je využitie technológií NFC a Bluetooth ako spojení pre konfiguráciu digitálneho kľúča – na odomknutie auta tak bude stačiť mobil nachádzajúci sa v tesnej blízkosti vozidla.
Z hľadiska bezpečnosti toho nová Elantra ponúka veľmi veľa. Už základná výbava je pestrá,
* asistent pre čelnú kolíziu s autom či chodcom;
* upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu;
* aktívne udržiavanie uprostred jazdného pruhu;
* automatické svetlomety;
* upozornenie na únavu vodiča;
* zadná parkovacia kamera s dynamickým navádzaním.
Príplatkovými možnosťami pre zvýšenie bezpečnosti sú
* upozornenie na objekt v slepom uhle;
* inteligentný adaptívny tempomat Smart Cruise Control (SCC);
* čiastočne samočinné riadenie na diaľnici Highway Driving Assist (HDA);
* asistent pre predchádzanie kolízií odzadu Reverse Parking Collision Avoidance Assist (PCA);
* funkcia Safe Exit Warning (SEW) upozorňujúca na nebezpečnosť otvorenia zadných dverí.
Pokiaľ by vás zaujímali motorizácie modelu v zahraničí, tak nový Hyundai Elantra sa bude predávať s benzínovými motormi so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra a tiež ako hybrid s 1,32 kWh batériou.
Nový Hyundai Elantra sa začne vyrábať na jeseň tohto roka v Južnej Kórei a v americkej Alabame, cenu zatiaľ výrobca neavizuje.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk