Nostalgia bokom! Aké veľké boli boli Felicia, Favorit či 120 v skutočnosti?

Niekedy sú menšie ako si pamätáme z detstva, inokedy veľkosťou kufra prekvapujú v pozitívnom zmysle.
Vydané  Text: 
Každý z nás pozná človeka, ktorý sa na všetko sťažuje, pretože všetko už videl, skoro všade bol a vlastne vie viac ako väčšina. Najviac sťažností počúvame v súvislosti so súčasnosťou, pretože takýto človek rád žije z minulosti. „Teraz máme horšiu vládu ako pred tridsiatimi rokmi, horšie cesty, horšie platy, vlastne aj menej slobody a ono už ani tie autá nie s tým, čím bývali kedysi,“ tvrdí s pivom ruke a nohami na stole. Kedysi vraj boli autá jednoduché na údržbu a lacné, vydržali všetko, ako ruské tanky, predovšetkým mali väčšie a praktickejšie kufre. Je ľahké z takej tej obyčajnej nostalgie začať hovoriť nezmysly práve toto je jeden z nich. Ostatne, ako aj všetky ďalšie, ktoré som sem na ukážku vpísal. O tom je ten slávny vtip, že sa pýtajú dedka, kedy sa na svete žilo najlepšie. Prekvapivo odpovedá, že počas druhej svetovej vojny – pretože vtedy bol mladý a mal najviac frajeriek. Skrátka, naše vnímanie reality a minulosti je ovplyvnené našimi vlastnými skúsenosťami, ktoré však nie sú objektívne a ani univerzálne. Pozrite sa s nami na porovnanie veľkostí kufrov starších modelov áut, ktoré veľmi dobre poznáme, ale tento nie práve nepodstatný detail sa stratil v čase. Myslíme, že niektoré údaje vás celkom prekvapia – pozitívne i negatívne. Veď kto by dnes povedal, že Žigulák mal objemovo väčší kufor ako napríklad dnešná Škoda Fabia hatchback? Len pre porovnanie, súčasný Citroen C3 má 300-litrový batožinový priestor, Hyundai i20 má 326 l, Škoda Fabia 330 l a Škoda Scala má 467 l. ### Škoda Felicia (1994-2001): 272 litrov

Felugara.jpg
Voľné dielo, Odkaz ### Škoda Favorit (1988-1995): ~270 litrov ### Škoda Forman (1991-1995): 400 litrov

MHV Skoda Forman 01.jpg
Autor: MartinHansV – Vlastné dielo, Voľné dielo, Odkaz ### Trabant 601 Combi (1963-1990): 415/450 litrov

Trabant 601 Universal 1970.jpg
By Original uploader was Deluxe602 at de.wikipedia (Original text : S.M.) – Originally from de.wikipedia; description page is/was here. (Original text : selbst fotografiert), CC BY-SA 3.0, Link

Inzercia

Inzercia

### Škoda 120, 130 a pod. (1976-1990): 280 l vpredu + 180 l vzadu, celkom 400 l

130L.JPG
Autor: MikerinosVlastné dielo, Voľné dielo, Odkaz ### Renault 19 (1988–1996): 386 litrov

Renault 19 front 20071031.jpg
Autor: Rudolf StrickerVlastné dielo, CC BY-SA 3.0, Odkaz

### Volkswagen Golf (1991 – 1999): 330/670 litrov

Volkswagen Golf 2 in profile.jpg
Autor: Charles01Vlastné dielo, CC BY-SA 3.0, Odkaz ### Lada 2101 Žigulák/Žiguli (1975): 398 litrov

1980 - VAZ 2101.JPG
Autor: ForrexpVlastné dielo, CC BY-SA 4.0, Odkaz ### Lada Samara (1985-2013): sedan 425 l, hatchback 330 l

Lada 2109 Samara 1300 S Hanseat Front.JPG
Autor: Thomas doerferVlastné dielo, CC BY-SA 3.0, Odkaz

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia