Hyundai Kona Electric z Nošovíc dostala dlhší dojazd.
Kona Electric sa už vyrába aj v Nošoviciach. Česká verzia populárneho elektromobilu sľubuje dojazd až 484 km. Čo sa za týmto vylepšením skrýva?
Vydané Text: Peter Lacena
**Iba jedna**
Prax ukázala, že drvivá väčšina zákazníkov siahla po výkonnejšej verzii s dlhším dojazdom, a tak je logické, že z výrobných pásov v Nošoviciach bude zbiehať iba tento model. Súčasne automobilka pristúpila k niektorým dôležitým zmenám. Určite najzásadnejšou je zmena dodávateľa akumulátora. Zatiaľ čo fabrika v Ulane používa akumulátor od LG Chem, v Nošoviciach používajú články firmy SK Innovation, ktoré sú do akumulátorových packov skladajú v spoločnosti Mobis. Kapacita akumulátora však zostala zachovaná (64 kWh). Optimalizovaný však bol softvér akumulátora.
**Michelin vymenil Nexen**
Druhou zásadnou zmenou je nový dodávateľ pneumatík. Európske verzie Kony Electric dostali pneumatiky Michelin Primacy 4. Michelin sa vývoju ekologických pneumatík so zníženým valivým odporom venuje dlhodobo, a tak táto zmena neprekvapila. Na základe doterajších skúseností s týmito pneumatikami možno očakávať, že okrem nižšej spotreby sa využitie nových pneumatík prejaví aj nižšom hluku z odvaľovania. Auto by teda malo byť ešte tichšie a komfortnejšie.
**Podvozok**
Vzhľadom sa to, že preferencie Európanov sú mierne iné, Hyundai pristúpil k úpravám na zadnej náprave a zadných tlmičoch. Hoci bolo cieľom dosiahnutie lepšej stability auta a cestovného komfortu, automobilka oznámila, že sa to prejavilo aj na znížení spotreby. Súčasne s úpravami, ktoré priniesol modelový rok 2019, dostala Kona Electric nielen dizajnové úpravy, nový multimediálny systém a možnosť komunikovať s autom cez Blue Link, ale **aj novú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW**.