Toto nie je fotografia. Pozrite sa, ako sa robia najnovšie reklamy autá, možno vás to šokuje
Myslíte si, že sa pozeráte na reálnu fotku? Výroba reklamy na autá prebieha v 3D programoch, ani videá nie sú skutočné
Vydané Text: Erik Stríž
Ak sa vám nejaké auto zapáčilo práve preto, že bolo v reklame dobre nasvietené a predvádzalo dobré jazdné vlastnosti, vedzte, že ani to nemuselo byť skutočné. 3D animácie vytvorené v počítačoch dnes vedia byť natoľko kvalitné, že laické oko ani nepotrehne, že sa nepozerá na reálne kamerou zhotovené zábery.
Príkladom toho, ako môže výroba videoreklamy na auto vyzerať, je aj video nižšie ešte z minulého roka. Je demonštráciou elektrického podvozka Black Bird od firmy Mill, ktorý spoločne s počítačovým programom dokáže fotorealisticky simulovať jazdu akéhokoľvek automobilu na svete.
Reklama na starší Hyundai i30
Ani fotografie, ktoré vyzerajú aj pri detailnom pohľade celkom realisticky, nemusia byť naozajstnými zábermi. Pozrite si proces výroby reklamy na Hyundai i30 pred jeho poslednom modernizáciou. Nepovedali by ste, že fotografia je v skutočnosti iba 3D rendering, však?











Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk