BMW upravilo svoje logo, je dizajnovo čistejšie a naďalej bez vrtule!
Mníchovská automobilka sa rozhodla spraviť krok, ktorý jej budú schvaľovať i zazlievať.
Vydané Text: Erik Stríž
Značka BMW už údajne vyhlásila, že **neplánuje nové logo použiť v produkčných verziách automobilov**, čo jej asi budú mnohí zazlievať. Značka logo odhalila *len tak margo* v súvislosti s predstavením konceptom elektromobilu BMW i4, ktorého premiéra sa pôvodne mala odohrať na pôde ženevského autosalónu.
[GALLERY id=30527]
### V logu BMW nie je vrtuľa!
Mnohí ľudia si myslia, že logo BMW je navrhnuté podľa točiacej sa vrtule na lietadle. V skutočnosti bolo logo z októbra 1917 inšpirované bavorskou vlajkou a jej modro-bielou farebnou schémou, pričom vychádzalo z originálneho kruhového motívu loga pôvodnej spoločnosti Rapp Motorenwerke.
Podobnosť s vrtuľou však neunikla ani samotnému BMW: v roku 1929 ilustrátor spoločnosti nakreslil plagát, na ktorom logo umiestnil práve do vrtule lietadla a tento plagát je zrejme dôvom, prečo si verejnosť spája logo BMW s vrtuľou.
Plagát z roku 1929 prvýkrát štylizoval logo BMW do vrtule lietadla, ale skutočný pôvod jeho vizuálu je odlišný.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk