Kultový Fiat 500 sa stal elektromobilom
Súčasne však automobilka upokojila fanúšikov klasiky. Výrobné linky v Poľsku, kde sa vyrába päťstovka so spaľovacími motormi, zastaviť neplánuje.
Vydané Text: Peter Lacena
**Komfortná moderna**
Interiér, špeciálne prístrojová doska, zostáva aspoň čiastočne klasikou. Novinka samozrejme dostala veľký displej multimediálneho systému (uhlopriečka 10,25 palca), digitálny je prístrojový štít, moderný charakter má ovládací panel klimatizácie. Podrobnejší pohľad však odhaľuje, že pri ovládacích prvkoch automobilka zostala verná klasickým hardvérovým tlačidlám. Interiér ako celok teda zodpovedá súčasným trendom, ktoré velia hľadať prepojenie moderných technológií a materiálového luxusu.
**120 koní**
Na hon vozidla slúži elektromotor s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) o dostatok energie sa postará akumulátor s kapacitou 42 kWh. Podľa predbežných údajov je maximálna rýchlosť vozidla 150 km/h, na zrýchlenie z 0 na 50 km/h budete potrebovať iba 3,1 sekundy, stovku budete mať na budíkoch za rovných deväť sekúnd. Auto podľa očakávania umožní výber jazdného režimu, pričom jeden z nich bude určený na maximalizovanie dojazdu. Predbežné údaje hovoria o dojazde na úrovni 320 kilometrov (podľa normy WLTP). O možnostiach nabíjania prebiehajú zatiaľ skôr špekulácie, výrobca však avizuje možnosť rýchlo nabíjania.
**Drahá hračka**
Poslednou informáciou, ktorú automobilka zverejnila, je cena. V rámci uvedenia na trh automobilka avizuje limitovanú sériu 500 kusov. Vozidlá Fiat 500 e First Edition dostanú luxusnú výbavu za veľmi odvážnu cenu. Dali by ste za síce kultové, no stále skôr malé mestské auto 37 500 €? Nuž nie je to práve málo. Zostáva nám veriť, že pri štandardných modeloch bude cena novinky prístupnejšia. Lebo emócie sem, emócie tam, konkurencia má ceny nastavené podstatne príjemnejšie. Škoda si napríklad za model Citigo e iV pýta rozumných 19 900 €.