Mercedes-Benz Triedy E po facelifte! Definitívne zmizol prvok, za ktorým budú mnohí smútiť.

Po zrušení autosalónu v Ženeve sa rozhodli automobilky postupne zverejňovať všetky chystané novinky online, vrátane značky Mercedes-Benz. **Vylepšený sedan aj kombi zaujmú pozmenenou prednou maskou s novými LED svetlomety, upravenými nárazníkmi,** zatiaľ čo vzadu sa svetlá približujú dizajnu kompaktnejšej Triedy A. K exteriérovým zmenám môžeme zaradiť aj rozšírenie ponuky farebných odtieňov. Zmeny v interiéri nemusia potešiť každého. **Kým… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Po zrušení autosalónu v Ženeve sa rozhodli automobilky postupne zverejňovať všetky chystané novinky online, vrátane značky Mercedes-Benz. **Vylepšený sedan aj kombi zaujmú pozmenenou prednou maskou s novými LED svetlomety, upravenými nárazníkmi,** zatiaľ čo vzadu sa svetlá približujú dizajnu kompaktnejšej Triedy A. K exteriérovým zmenám môžeme zaradiť aj rozšírenie ponuky farebných odtieňov. Zmeny v interiéri nemusia potešiť každého. **Kým doteraz ste v Triede E mohli získať verziu s analógovými prístrojmi, novinka disponuje výhradne dvojicou 10,25“ displejov s infotainmentom MBUX.** Všetky ukazovatele tak budú zobrazované výhradne digitálne. Upravený je tiež stredový panel či sedadlá, avšak za najväčšiu novinku považujeme volant s atypicky tvarovanými ramenami a dotykovými plochami namiesto tlačidiel. Vo výbave teda nechýbajú ani asistent udržiavania jazdy v pruhu, aktívny asistent riadenia schopný automaticky vytvoriť v kolóne záchranársku uličku, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, automatické krízové brzdenie, detekcia mŕtveho uhla, parkovací asistent s kamerovým systémom v rozsahu 360 stupňov okolo vozidla a **jednoducho všetky novinky, ktoré Triede E doteraz oproti najnovším modelom značky chýbali.** V mene nových európskych emisných noriem musel Mercedes-Benz upraviť aj ponuku motorizácií. **Očakávať môžeme príchod plug-in hybridných verzií, ktorých parametre automobilka zatiaľ oficiálne nezverejnila.** Benzínový dvojliter nájdeme v mild-hybridnej 48 V forme s využitím modernejšej generácie štartér-generátora. Mild-hybridnú pomoc potom dostanú aj benzínové šesťvalce v ponuke, zatiaľ čo pár úprav si Mercedes pripravil pre aj normálne benzínové štvorvalce a naftové šesťvalce. V rámci modernizácie sa už ukazuje silný variant AMG E 53 4Matic s trojlitrovým šesťvalcom a výkonom 320 kW (435 koní), ktorému sekunduje 520 Nm krútiaceho momentu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!