Na novú Škodu Octavia RS iV máme vysoké nároky, pretože výrobca okolo nej robí veľký rozruch. Dôvody sú jednoznačné: Škoda investuje veľké úsilie do toho, aby sa jej značka spájala s elektromobilitou a nová Octavia RS iV má byť práve elektrifikovaná. Plug-in hybridný pohon sa bude starať nielen o znižovanie celkových emisií CO2 a spotreby paliva, ale očakávame, že sa bude podieľať aj na zvyšovaní celkového systémového výkonu vozidla a ponúkne nový pohľad na športové modely výrobcu.
Škoda Octavia RS iV sa bude od konvenčnej verzie Octavie liftback a kombi lišiť už na prvý pohľad estetickými a funkčnými vylepšeniami karosérie, v interiéri bude potom pre vodiča pripravený priestor obohatený o typické kontrastné šitie, emblémy RS a ďalšie vizuálne doplnky so športovým charakterom.
*AKTUALIZÁCIA PO ONLINE PREMIÉRE:*
Nová ŠKODA OCTAVIA RS iV dostala plug-in hybridný pohon pozostávajúci z benzínového štvorvalcového motora 1,4 TSI a elektromotora s max. výkonom 85 kW. Spoločný systémový výkon tak dosahuje max. 180 kW (245 k) a max. krútiaci moment 400 Nm, čo je podľa slov výrobcu vôbec najvyššia základná hodnota, aká kedy bola v modeli RS. Okrem toho značka sľubuje lepšiu dynamiku práve vďaka doplnkovému elektrickému pohonu.
Vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria má kapacitu 13 kWh (37 Ah) a z celkového systémového krútiaceho momentu 400 Nm elektrický motor zodpovedá za 330 Nm. Všetok krútiaci moment sa prenáša na predné kolesá.
Pravdou však je, že nová Octavia RS iV je pomalšia ako predchodca, pretože z nuly na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 7,3 sekundy, zatiaľ čo staršia verzia to zvládala za 6,6 sekundy. Zmenšila sa aj maximálna rýchlosť, z 250 na 225 km/h, okrem toho sa zmenšila aj nádrž o päť litrov – dôvod nachádzame v inštalácii akumulátorov.
Zaujímavosťou je tiež použitie 6-stupňovej automatickej prevodovky DSG, predtým bola v RS-ke sedemstupňová.
Nová Octavia RS iV je schopná jazdiť výlučne na elektrinu až 60 kilometrov a teda lokálne jazdiť úplne bez emisií. V praxi to znamená, že vodič bude mať na výber, či bude chcieť jazdiť stopercentne ekologicky alebo zapojiť spaľovací motor a užiť si tak športovú jazdu. Vďaka elektrifikácii pohonu nová Octavia RS iV spĺňa extra prísne emisné normy, ktoré ešte ani len nie sú zavedené do praxe!
Ako bude Octavia RS iV s elektrickým doplnkovým pohon jazdiť? Na to si ešte chvíľu počkáme, ale akonáhle sadneme za jej volant, podelíme sa s vami s našimi skúsenosťami. Už ale všetkým začína byť jasné, že keď sa povie *elektro*, má nás automaticky napadnuť *Škoda*.
Okrem toho český automobilový výrobca začne v tomto roku ponúkať v novom modelovom rade OCTAVIA tri ďalšie elektrifikované verzie. OCTAVIA iV má pohon plug‑in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a bude na výber vo výbavových stupňoch Ambition a Style. Dve verzie e-TEC s výkonom 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) budú, po prvý raz pri značky ŠKODA, využívať technológiu mild-hybrid. ŠKODA začne modely OCTAVIA iV a OCTAVIA RS iV predávať na prvých trhoch v druhom polroku 2020, uvádza automobilka vo svojom oficiálnom vyjadrení.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Nová Škoda Octavia RS iV: Kombinácia benzínu a elektriny v športovom balení
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk