Toto je najluxusnejšia KIA: Limuzína, ktorá vás prekvapí nielen dizajnom
KIA K900 nie je žiadna novinka, ale u nás ju takmer nikto nepozdá. Nemožno sa tomu čudovať, na náš trh automobilka model vôbec nedováža.
Vydané Text: Erik Stríž
Z technického hľadiska je K900 zaujímavým modelom aj pre využívanie moderných materiálov rámu z ocele Advanced High Strength Steel (AHSS), pričom samotná kostra vozidla obsahuje 16 dodatočne spevnených oblastí pre lepšiu dynamiku jazdy a tichšiu jazdu.
Interiér modelu K900 má rozsiahle kožené čalúnenie a veľkorysé priestorové pomery. Medzi vodičom a spolujazdcom je masívny tunel s odkladacím boxom s krídlovými dvierkami a hoci sa dozadu posadia traja pasažieri, stredové operadlo sa dá sklopiť do polohy lakťovej opierky so vstavanými ovládačmi klimatizácie, sedadiel a odkladacími priestormi.
Hlavný displej uprostred palubovky má uhlopriečku 12,3 palca. Používateľské rozhranie umožňuje pomerne rozsiahlu konektivitu, napríklad mobilom možno na diaľku odomykať a zamykať auto a využívať hlasové ovládanie pomocou platforiem Google Assistent a Amazon Alexa.
Pokiaľ sa jedná o podporu asistenčných systémov, okrem všetkých v súčasnosti dôležitých funkcií si vie K900 poradiť s *čiastočne* autonómnym riadením počas jazdy na diaľnici (Highway Driving Assist – HDA), teda dodržiava rýchlosť podľa dopravného značenia, zachováva jazdu vo svojom pruhu a adaptívnym tempomatom zachováva bezpečnú vzdialenosť pred ďalším autom.
V Spojených štátoch sa KIA K900 predáva od 59 900 amerických dolárov.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk