Škoda na Octaviu RS iV láka parádnym videom. Nám sa páči. A vám?

Nová generácia Octavie RS spája dva svety. Prvá ochutnávka novinky ukazuje, že emócie a ekológia spolu môžu ladiť. Už sa nevieme dočkať, kedy sa posadíme za jej volant.
Vydané  Text: 
Auto je podľa očakávania nabité emóciami. Prednej maske dominuje športovo ladený spojler, zadný spojler dostal aerodynamické prvky Aero Flaps a čierny zadný difúzor. Piate dvere verzie liftback dostali čierny RS spojler a verzia kombi má strešný spojler vo farbe karosérie. Chýbať samozrejme nemôžu dnes tak moderné čierne zliatinové disky a červené brzdové strmene. **Luxus, kvalita, emócie** Športový esprit automobilka podľa očakávania dodala aj kabíne. Dominuje jej čierna farba, výborné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a kontrastným prešívaním, decentné detaily a kvalitné materiály. Volant je podľa očakávania trojramenný, príslušnosť k športovej edícii prezrádza decentná plaketka. **Je to hybrid** Presnejšie plug-in hybrid. Sústavu pohonu emóciami nabitej Octavie RS iV tvorí benzínový štvorvalec 1,4 TSI a elektromotor, ktoré ponúkajú kombinovaný maximálny výkon 180 kW (245 k) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Podľa predbežných údajov auto do ovzdušia vypustí priemerne iba 30 g/km CO₂ (podľa normy WLTP). Zaujímavý je aj údaj o dojazde v čisto elektrickom móde. 55 kilometrov je dosť na to, aby väčšina majiteľov absolvovala cestu do práce a z práce úplne bez emisií. **Aj v civile** Škoda svoju plug-in hybridnú techniku zákazníkom ponúkne aj v civilnejšej verzii Octavia iV. Sústava pohonu je rovnaká ako v prípade modelu RS iV, maximálny kombinovaný je 150 kW (204 k) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Zásobárňou elektrickej energie bude akumulátor s kapacitou 13 kWh. Škodu Octavia iV podobne ako Octaviu RS iV, možno nabíjať buď z pohodlia domova pomocou 230V zásuvky, alebo z wallboxu. Viac sa o pripravovaných novinkách značky Škoda dozvieme až v Ženeve.