Vyšiel grafický návrh novej Dacie Logan, tretia generácia príde už tento rok
Dacia Logan tretej generácie je na spadnutie, skráťte si čakanie aktuálnymi informáciami o pripravovanej novinke.
Vydané Text: Erik Stríž
Vizualizácia od Chuika pritom nemusí byť vôbec odlišná od reality. Súčasná podoba Dacie Logan druhej generácie je už značne zastaralá, vyrába sa od roku 2013 a využíva nápadne hranaté tvary, ktoré zodpovedajú optimalizácii výrobných nákladov. Za niekoľko posledných rokov sa však zmenili aj technológie výroby karosérií a ich nacenenie, teda Logan by si mohol osvojiť jemnejšie tvary, nazvime to ladnejšie línie.
Že to tak naozaj bude, prezrádzajú aj špionážne fotografie z testovania nového Loganu s maskovaním, ktoré ponúka aspoň základnú predstavu o profile vozidla a jeho hrubých líniách.
Nepochybujeme pritom, že Dacia predsa len bude používať staršie dizajnové koncepty, ktoré sme už predtým mohli vidieť na automobiloch značky Renault, napríklad Megane či Talisman.
Očakáva sa, že európsky Logan ponúkaný pod značkou Dacia bude postavený na platforme CMF-B v jednoduchšom vyhotovení „Low Spec“, ktorú už používajú nové modely Renault Clio, Captur a Nissan Micra. Isté je, že nový Logan ponúkne väčší rázvor a tiež viac vnútorného priestoru.
Dôvod, pre ktorý Logan s najväčšou pravdepodobnosťou nezostane pri lacnejšej platforme B0, spočíva v potrebe využiť mild-hybridný pohon so 48-voltovou elektrickou sieťou. Ten údajne nie je možné osadiť na staršiu platformu. Aj keď nie sú k dispozícii žiadne informácie o ponuke motorov vozidla, môžeme predpokladať, že si osvojí niektoré motory z drahšieho modelu Clio hatchback. Medzi inými aj litrové trojvalce s max. výkonmi 65, 75 a 100 koní.
Ruský magazín Kolesa predpokladá, že premiéra nového Loganu sa uskutoční na autosalóne v Paríži už v októbri tohto roku.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk