Hyundai a Kia pracujú na predvídavej prevodovke!

Súčasné automatické prevodovky dokážu vyhodnotiť štýl vodiča a prispôsobiť sa mu. Tie budúce však majú byť ešte oveľa múdrejšie. Pracovať budú s mapami a kamerami.
Vydané  Text: 
Hyundai a Kia oznámili, že vyvinuli sieťové prepojenie riadiacej jednotky (ICT „Connected Shift System“), ktoré ako prvý systém tohto druhu na svete využíva informačné a komunikačné technológie ICT (Information and Communication Technology) pre predvídavé riadenie. Úlohou systému je dosiahnuť, aby prevodovka radila prevodový stupeň s predstihom. Perspektívnosť cesty, po ktorej sa vývojári pustili, potvrdili výsledky testov v reálnej premávke. Na trase s častými zákrutami nový systém dokázal počet preradení prevodovky znížiť o približne 43 % a použitie brzdovej sústavy kleslo o 11 %, čo sa samozrejme prejavilo v jej nižšom opotrebovaní.
**Prevodovka s očami** Riadiaca jednotka ich automatickej prevodovky má dostávať informácie od kamier zabudovaných vo vozidle aj z navigácie s topografickými mapami. Prevodovka teda bude napríklad vedieť nielen to, že sa blížite k zákrute ale aj to, aká ostrá je tá zákruta, bude vedieť či idete z kopca alebo do kopca a bude vedieť aj to, ako rýchlo idú autá na ceste vo vašej blízkosti. A podľa toho bude voliť optimálny prevodový stupeň. Tím vývojárov teda zjavne chce riadiacej jednotke prevodovky dodať „oči“. Dodať jej informácie, ktoré má vodič za volantom a podvedome s nimi pracuje. > „Vývoj vozidiel smeruje od jednoduchých zariadení pre mobilitu k inteligentný riešeniam mobility,“ povedal Byeong Wook Jeon, vedúci výskumného laboratória pre inteligentné riadenia pohonnej sústavy automobilov. **Vyskúšali sme** Pred časom som robili test, kto dokáže jazdiť úspornejšie. Či človek, alebo moderná automatická prevodovka. Vyhral človek. Prečo? Pri vyhodnocovaní testu sme sa zhodli na tom, že prevodovka síce radí výborne, no chýba jej práve spomínaná predvídavosť. Nedokáže sledovať charakter terénu, nedokáže vyhodnocovať aktuálnu dopravnú situáciu. Koľko paliva a emisií možno predvídavým spôsobom jazdy ušetriť? Možno sa budete čudovať, no je to dosť. My sme tento test urobili a rozdiel v spotrebe na testovacom okruhu bol približne 0,5 litra nafty na 100 kilometrov. Je to dosť, čo poviete?







Inzercia

Inzercia