Volkswagen mení obchodnú politiku. Elektromobily chce dodávať priamo zákazníkom.
Táto zmena prinesie v oblasti predaja automobilov doslova revolúciu. Nedoplatí na to zákazník? A čo konkurenčné prostredie?
Vydané Text: Peter Lacena
Nový obchodný model znie z pohľadu zákazníka veľmi lákavo, z jeho pohľadu sa toho na prvý pohľad veľa nezmení. V skutočnosti sa však môže stať, že autá budú mať na jednotlivých trhoch pevne stanovené ceny a díleri stratia možnosť súťaže. Existencia sieťových firiem, ktoré si v automobilke dokázali vyrokovať lepšie podmienky, teda v podstate stratí význam. Ľudia pri nákupe auta licitujú o cenu, ale keďže bude u všetkých dílerov rovnaká, nebudú mať dôvod hľadať lepšiu ponuku.
**A čo súťaž?**
Avizovaná novinka okrem toho prináša niekoľko veľmi zásadných otázok. Ak bude autá predávať priamo automobilka a z dílera sa stane sprostredkovateľ, ako to bude s financovaním a poistením? Zhltne automobilka postupne aj túto veľmi lukratívnu časť obchodu? Ak áno, neutrpí tým konkurenčné prostredie? Aktuálne sa totiž o vybojovanie najlepších a najvýhodnejších podmienok financovania a poistenia vozidla starajú veľké maklérske firmy. Tieto firmy navyše majú ešte jednu veľmi dôležitú úlohu. Svojim klientom zabezpečujú poradenstvo a odbornú pomoc. Napríklad pri riešení problémov pri likvidácii dopravných nehôd. Nuž uvidíme, kam až Volkswagen vo svojich plánoch zájde. A zaujímavé tiež bude to, ako sa k tomu postavia úradníci v Bruseli.