Volkswagen mení obchodnú politiku. Elektromobily chce dodávať priamo zákazníkom.

Táto zmena prinesie v oblasti predaja automobilov doslova revolúciu. Nedoplatí na to zákazník? A čo konkurenčné prostredie?
Vydané  Text: 
Pri predaji klasických automobilov platilo roky zaužívané pravidlo, že díler od importéra nakúpil autá a tie potom predával, pričom každí z nich si na auto pridal svoju maržu. Znamenalo to ale tiež to, že veľkí sieťoví díleri boli vo výhode. Nakupovali väčšie objemy automobilov, a tak logicky dostávali lepšie nákupné ceny. Mali teda väčšiu maržu a lepší manévrovací priestor. Veľké rozdiely však boli aj medzi jednotlivými trhmi. Je to minulosť? Možno. **Čo je za tým** Automobilka plánuje zaviesť podobný model, aký poznáme z oblasti poisťovníctva. Predaj automobilov bude prebiehať kombinovane, zákazník si auto nakonfiguruje na internete fabriky a vyberie si predajcu, u ktorého si auto plánuje prevziať. U tohto predajcu potom absolvuje skúšobnú jazdu, doladí konfiguráciu svojho vozidla a potvrdí objednávku. Auto si u tohto dílera aj prevezme. Bude teda jeho kontaktným bodom s výrobcom. Podľa vyjadrenia automobilky dostane za sprostredkovanie predaja auta díler maržu podobnú tej, ktorú dostával doteraz. Plánom je odbremeniť dílerov od potreby nákupu vozidiel. Je však snaha pomôcť predajcom jediným cieľom tejto zmeny? **Kompletka**
Nový obchodný model znie z pohľadu zákazníka veľmi lákavo, z jeho pohľadu sa toho na prvý pohľad veľa nezmení. V skutočnosti sa však môže stať, že autá budú mať na jednotlivých trhoch pevne stanovené ceny a díleri stratia možnosť súťaže. Existencia sieťových firiem, ktoré si v automobilke dokázali vyrokovať lepšie podmienky, teda v podstate stratí význam. Ľudia pri nákupe auta licitujú o cenu, ale keďže bude u všetkých dílerov rovnaká, nebudú mať dôvod hľadať lepšiu ponuku. **A čo súťaž?** Avizovaná novinka okrem toho prináša niekoľko veľmi zásadných otázok. Ak bude autá predávať priamo automobilka a z dílera sa stane sprostredkovateľ, ako to bude s financovaním a poistením? Zhltne automobilka postupne aj túto veľmi lukratívnu časť obchodu? Ak áno, neutrpí tým konkurenčné prostredie? Aktuálne sa totiž o vybojovanie najlepších a najvýhodnejších podmienok financovania a poistenia vozidla starajú veľké maklérske firmy. Tieto firmy navyše majú ešte jednu veľmi dôležitú úlohu. Svojim klientom zabezpečujú poradenstvo a odbornú pomoc. Napríklad pri riešení problémov pri likvidácii dopravných nehôd. Nuž uvidíme, kam až Volkswagen vo svojich plánoch zájde. A zaujímavé tiež bude to, ako sa k tomu postavia úradníci v Bruseli.







Inzercia

Inzercia