Toto Bugatti bolo tak škaredé, že ho šéfovia z VW zmietli zo stola! Pripravovaný sedan nikdy neopustil fabriku

ZAUJÍMAVOSŤ: Bugatti Veyron lámalo rýchlostné rekordy, oživilo legendu značky u motoristov a koncern Volkswagen opäť demonštroval svoju silu v automobilovom priemysle. **Napriek tomu však išlo o stratový projekt a na každom predanom vozidle prišla automobilka o 6,25 milióna dolárov.** Ich cieľom preto bolo postaviť ďalší model, ktorý by dokázal generovať aspoň nejaký profit. **Záchrancom sa mal stať práve… Prečítať celé
Vydané  Text: 
ZAUJÍMAVOSŤ: Bugatti Veyron lámalo rýchlostné rekordy, oživilo legendu značky u motoristov a koncern Volkswagen opäť demonštroval svoju silu v automobilovom priemysle. **Napriek tomu však išlo o stratový projekt a na každom predanom vozidle prišla automobilka o 6,25 milióna dolárov.** Ich cieľom preto bolo postaviť ďalší model, ktorý by dokázal generovať aspoň nejaký profit. **Záchrancom sa mal stať práve športový sedan s názvom Galibier,** ktorý by bol vstupnou bránou do sveta Bugatti. Plán bol prostý – vytvoriť športový sedan s génmi modelu Veyron za dostupnejšiu cenu pre väčšiu skupinu zákazníkov. Po predstavení konceptu v roku 2009 však začali viaceré problémy, ktoré napokon ovplyvnili finálny rozsudok nad týmto modelom. **Vzhľad sa postupne menil a upravoval, pričom výsledný produkt sa príliš vzdialil od toho, čo vedenie značky očakávalo.** Projekt kritizoval aj Achim Anscheidt, vedúci dizajnu značky, podľa ktorého vyzeral koncept z boku ako jazvečík a zozadu ako Chaplinov cylinder. Pre Hagerty prezradil, že požiadavky na auto boli príliš ambiciózne a mali skĺbiť luxus modelov Rolls Royce s jazdnými vlastnosťami Veyronu. To podľa neho nebolo možné. Výsledok sa nepáčil ani vedeniu koncernu a celý projekt po rokoch úsilia zmietli zo stola. Čo si o dizajne modelu Galibier myslíte vy?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!