Dacia šokuje: Vlastný elektromobil ukáže už o niekoľko dní!

To, o čom sa dlho iba šuškalo, sa teda podľa posledných informácií už čoskoro stane realitou. Dosiahne elektrická Dacia podobný úspech ako jej súrodenci?
Vydané  Text: 
Keď Renault v Číne na trh uviedol model City K-ZE okamžite sa rozbehli špekulácie o tom, či sa tento podarený mestský crossover dostane aj do Európy. Vedenie to nevyvrátilo, ale ani nepotvrdilo. Medzi riadkami bolo povedané, že sa to môže stať pod inou značkou. A tou inou značkou by logicky mohla byť Dacia. Je teda ohláseným elektromobilom Dacia práve tento model? Isté to nie je, no celkom určite je to pravdepodobné. V prípade Dacie totiž motoristi neočakávajú záplavu vnímanej kvality, fajnových materiálov a luxusnej výbavy. Orientujú sa skôr na každodennú praktickosť a spoľahlivosť. A tú by im novinka ponúknuť určite dokázala.
**Nielen do mesta** Karoséria mestského crossoveru má rozmery 3 679 x 1 579 x 1 513 mm (dĺžka x šírka x výška), a rázvor osí kolies je 2 422 mm. Posledným dôležitým údajom je veľkosť batožinového priestoru. Podľa dostupných údajov má objem približne 300 dmᶾ. Je to dosť, či málo? Pre lepšiu orientáciu si to porovnajme s modelom Sandero. Tento pragmatický kompakt má karosériu s rozmermi 4 058 x 1 733 x 1 518 mm, rázvor 2 589 mm a kufor s objemom 320 dmᶾ. Malý elektromobil je teda citeľne menším autom. O pohone sa bavme iba okrajovo, je totiž veľmi pravdepodobné, že aj keby bol tento model ohláseniu elektrickou Daciou, budú pre Európu iné. V Číne na pohon vozidla slúži elektromotor s maximálnym výkonom 33 kW (44 k) a najvyšším krútiacim momentom 127 Nm. Auto dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou 105 km/h. Zabudovaný akumulátor má kapacitu 26,8 kWh, čo by malo stačiť na najazdenie 271 km (podľa NEDC).
**Zelený Renault** Dodajme, že koncern Renault v Ženeve predstaví ešte minimálne jeden sériový mestský elektromobil, a to model Twingo Z.E.. Na stánku nebude chýbať ani hybridné Clio a plug-in hybridné verzie modelov Megane a Capture. Táto informácia je mimoriadne zaujímavá predovšetkým v prípade modelu Captur, ktorý je výborným mestským crossoverom už aj s klasickou motorizáciou a plug-in hybrid k nemu isto priláka ďalších zákazníkov. Doba elektrická sa teda v Renaulte začne vo veľkom štýle.