Dacia šokuje: Vlastný elektromobil ukáže už o niekoľko dní!
To, o čom sa dlho iba šuškalo, sa teda podľa posledných informácií už čoskoro stane realitou. Dosiahne elektrická Dacia podobný úspech ako jej súrodenci?
Vydané Text: Peter Lacena
**Nielen do mesta**
Karoséria mestského crossoveru má rozmery 3 679 x 1 579 x 1 513 mm (dĺžka x šírka x výška), a rázvor osí kolies je 2 422 mm. Posledným dôležitým údajom je veľkosť batožinového priestoru. Podľa dostupných údajov má objem približne 300 dmᶾ. Je to dosť, či málo? Pre lepšiu orientáciu si to porovnajme s modelom Sandero. Tento pragmatický kompakt má karosériu s rozmermi 4 058 x 1 733 x 1 518 mm, rázvor 2 589 mm a kufor s objemom 320 dmᶾ. Malý elektromobil je teda citeľne menším autom. O pohone sa bavme iba okrajovo, je totiž veľmi pravdepodobné, že aj keby bol tento model ohláseniu elektrickou Daciou, budú pre Európu iné. V Číne na pohon vozidla slúži elektromotor s maximálnym výkonom 33 kW (44 k) a najvyšším krútiacim momentom 127 Nm. Auto dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou 105 km/h. Zabudovaný akumulátor má kapacitu 26,8 kWh, čo by malo stačiť na najazdenie 271 km (podľa NEDC).
**Zelený Renault**
Dodajme, že koncern Renault v Ženeve predstaví ešte minimálne jeden sériový mestský elektromobil, a to model Twingo Z.E.. Na stánku nebude chýbať ani hybridné Clio a plug-in hybridné verzie modelov Megane a Capture. Táto informácia je mimoriadne zaujímavá predovšetkým v prípade modelu Captur, ktorý je výborným mestským crossoverom už aj s klasickou motorizáciou a plug-in hybrid k nemu isto priláka ďalších zákazníkov. Doba elektrická sa teda v Renaulte začne vo veľkom štýle.