Známe naftové motory TDI končia! Nedostanú ich ani Tiguan či Touareg

Mnohým z vás muselo byť jasné, že s príchodom prísnejších emisných limitov nebude svet automobilov rovnaký, ako doteraz. Po kauze Dieselgate sa automobilka Volkswagen snaží očistiť svoje meno a radikálne mení filozofiu, ktorú **v súčasnosti smeruje k čisto elektrickým pohonom.** S postupným uvádzaním plug-in hybridných a elektrických modelov **budú končiť tie klasické, vrátane obľúbených vznetových agregátov s označením TDI.** Škrtanie začína… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Mnohým z vás muselo byť jasné, že s príchodom prísnejších emisných limitov nebude svet automobilov rovnaký, ako doteraz. Po kauze Dieselgate sa automobilka Volkswagen snaží očistiť svoje meno a radikálne mení filozofiu, ktorú **v súčasnosti smeruje k čisto elektrickým pohonom.** S postupným uvádzaním plug-in hybridných a elektrických modelov **budú končiť tie klasické, vrátane obľúbených vznetových agregátov s označením TDI.** Škrtanie začína od tých „najšpinavších“, ktoré nachádzame najmä vo väčších modeloch ako Touareg či Tiguan. **Najväčšie SUV značky príde koncom septembra o výkonný osemvalcový turbodiesel 4.0 TDI (310 kW),** nahradia ho výhradne šesťvalcové agregáty. Ostrá verzia s označením R tak získa do vienka menší šesťvalec 3.0 TSI v plug-in hybridnom prevedení a papierovo si v zrýchlení novinka pohorší zo 4,9 na 6,5 sekundy.
Obmedzenie ponuky však pocíti aj **Tiguan, ktorý po modernizácii už pod kapotu nedostane preplňovaný dvojliter 2.0 BiTDI s výkonom 176 kW (240 koní).** Po modernizácii tak už nebude motor BiTDI v ponuke. Facelift Tiguanu uvidíme v treťom štvrťroku, pričom v rovnakom čase chystá VW aj ďalšie novinky. Na premiéru sa chystá modernizovaný Arteon, ktorý nanovo príde aj v karosárskej verzii kombi (označenej ako „Shooting Brake“), a taktiež je v pláne uvedenie elektromobilu ID.4. Na konci roka sa potom ponuka Golfu rozrastie o kombi Variant.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!