Po rokoch stagnácie obrat! Neuveríte, ktorý model zachránil strednú triedu
Nie je tajomstvom, že kategória vozidiel strednej triedy dlhodobo stagnuje a výrobcovia sú frustrovaní klesajúcimi číslami predajov jednotlivých modelov. **Situácia je natoľko zlá, že aj automobilky ako Volkswagen či Ford uvažujú o ukončení výroby známych modelov,** akými sú Passat alebo Mondeo. V roku 2019 však došlo k nečakanému obratu, segment stredne veľkých vozidiel po dlhom období prestal… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
Severské krajiny sa do najnovšieho modelu americkej značky s „ľudovou“ cenovkou zbláznili, pretože len v Nórsku a Holandsku si túto elektrizujúcu novinku kúpilo až 45 000 ľudí. **Celkovo predala Tesla v Európe až 95 000 vozidiel Modelu 3, vďaka čomu obsadil elektromobil piate miesto medzi najpredávanejšími autami strednej triedy.** Okrem nového Peugeotu 508, ktorý medziročne zvýšil predaje o neuveriteľných 209 %, mal zvyšok triedy problém udržať si pôvodné čísla. Mnohé modely medziročne klesli aj o 20 % či 30 %.
Prvú priečku po novom obsadil Mercedes-Benz Triedy C, ktorý vyhodil z čela tabuľky Volkswagen Passat. **Ten medziročne klesol o závratných 19 %.** Ešte horšie na tom sú Opel Insignia (-32 %), Ford Mondeo (-20 %) alebo Alfa Romeo Giulia (-36 %).
Nevynechajte videotesty AMŠ
TABUĽKA
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!