Ford na trh uvádza model Puma. Vieme o ňom všetko.

Ford Puma prináša vyhľadávanú kombináciu emotívneho dizajnu, moderných technológií a výborných jazdných vlastností.
Vydané  Text: 
Ford Puma, ktorý sa na Slovensku práve začal predávať, vstupuje do triedy moderných mestských crossoverov. Automobilke sa podarilo vytvoriť kombináciu emotívneho a súčasne praktického vozidla pre mladé rodiny. Okrem priestrannej kabíny totiž zostalo miesto aj na batožinu. Elektricky ovládané piate dvere ukrývajú na túto triedu **nadpriemerný objem – až 456 dmᶾ**, vtipným detailom je vypúšťacia zátka na dne plastovej vaničky, ktorá sa nachádza pod dnom batožinového priestoru. Tento detail oceníte napríklad vtedy, keď si do plastovej vaničky s objemom 80 litrov odložíte ušpinené či mokré veci po návrate z vychádzky v prírode. **Automobilka zjavne myslela na mladé rodiny**, pre ktoré je udržanie poriadku v aute takmer nemožné. Sedadlá preto dostali snímateľné poťahy, ktoré možno vďaka integrovaným zipsom jednoducho vyzliecť a oprať.
**Pod kapotou** Na štarte produkcie je Puma k dispozícii s troma alternatívami pohonu. **Základnou pohonnou jednotkou** je podľa očakávania osvedčený preplňovaný **benzínový trojvalec 1,0 EcoBoost s maximálnym výkonom 92 kW** (125 k) a najvyšším krútiacim momentom 170 Nm. Motor je sériovo spriahnutý so **šesťstupovou manuálnou prevodovkou**. Základný motor autu zabezpečuje solídne parametre, maximálna rýchlosť je 191 km/h, na zrýchlenie z 0 na 100 km/h budete potrebovať 10,0 sekundy, motor si z nádrže odpije 5,7 až 6,2 litra benzínu na 100 kilometrov. Druhou v ponuke je kombinácia tohto motora a remeňom poháňaného štartér-generátora s maximálnym výkonom 11,5 kW. **Systém BISG nahrádza štandardný alternátor** a umožňuje získavanie a ukladanie energie, ktorá sa zvyčajne stratí pri brzdení a jazde na voľnobeh, čím sa nabíja vzduchom chladený 48 voltový lítiovo-iónový akumulátor. **Motor vybavený mild hybridnou technológiou** ma identický maximálny výkon (92 kW/125 k), no citeľne vyšší krútiaci moment (210 Nm, teda +40 Nm). Nová technika prináša úsporu paliva na úrovni 0,3 až 0,4 litra benzínu na 100 km. Treťou alternatívou pod prednú kapotu je mild hybridná sústava vyladená na vyšší výkon (114 kW/155 k, 220 Nm). Ponuku modelového radu postupne rozšíria verzie s preplňovaným dieselovým motorom a moderným sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.
**Jazdné režimy** Možnosť voliť jazdný režim je dnes v móde, a tak ho podľa očakávania ponúka aj Puma. Systém umožňuje prispôsobiť si odozvu škrtiacej klapky, elektronický systém riadenia stability (ECS), riadenie preklzu – a v prípade modelov s automatickou prevodovkou aj časovanie radenia – tak, aby vyhovovali parametrom potrebným v príslušnej jazdnej situácii. Na výber je päť jazdných režimov: štandardný „Normal“, režim ekologickej jazdy „Eco“, režim športovej jazdy „Sport“, režim jazdy na klzkom povrchu „Slippery“ a režim jazdy po poľných cestách „Trail“. Každému režimu jazdy zároveň zodpovedá originálne grafické zobrazenie na prístrojovom paneli.
**Technika na palube** Pracovisko vodiča je zostavené prehľadne, kvalitou materiálov aj dielenským vypracovaním je na tom Puma veľmi dobre. Poteší, že automobilka zvolila rozumný pomer medzi modernými prvkami (digitálny prístrojový štít, veľký displej mutimediálneho systému) a ergonómiou ovládania. Auto dostalo bohatú paletu moderných asistenčných systémov. Nechýbajú funkcie čítania dopravných značiek, aktívneho vodenie v jazdnom pruhu, či adaptívny tempomat, ktorý dokáže upravovať rýchlosť jazdy podľa značiek s rýchlostným obmedzením a platnej legislatívy. Novinkou je funkcia informácií o miestnom nebezpečenstve – ktorá sa aktivuje pomocou palubného modemu FordPass Connect – informuje vodičov o nebezpečnej situácii, ktorá číha na ceste pred nimi, a to aj v prípade, ak incident nie je vidieť pre zákrutu, nerovnosť alebo iné vozidlá na ceste. Upozornenia tejto funkcie sa doručujú nezávisle od satelitnej navigácie – ich zdrojom sú miestne úrady, pohotovostné služby a údaje o jazde od iných vozidiel pripojených ku „cloudu“.
**Výbava** Ford Puma bude na výber so štyrmi verziami sériového vybavenia – Titanium, Titanium X, ST-Line a ST-Line X. Bežný motorista bude spokojný už so základnou verziu, ktorá okrem bohatej zostavy prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti obsahuje napríklad aj navigáciu, zliatinové disky, parkovacie snímače vzadu, LED reflektory či predné sedadlá s masážnou bedrovou opierkou. Pohľad do cenníka naznačuje, že možnosť rozšírenia výbavy či už formou zvýhodnených balíkov alebo samostatných prvkov je veľmi bohatá.
**First Edition** K štyrom stupňov výbavy Ford na začiatku predaja pridáva dve špeciálne verzie First Edition a First Edition PLUS. Cena nového Fordu Puma tak aktuálne začína na 18 690 €. Ak sa vám páči mild-hybridná technika, musíte siahnuť po vyššej výbave Plus. Na Ford Puma EcoBoost 92 kW mHEV First Edition Plus budete potrebovať 20 590 €. Na záver ešte jedna dôležitá informácia, na model Puma poskytuje Ford predĺženú záruku na 5 rokov alebo do najazdenia 120 000 kilometrov.