Neprehliadnite: Slovensko definitívne zrušilo diaľničné známky pre autá do 3,5 tony

Minister dopravy Árpád Érsek sa k téme zatiaľ nevyjadruje, vláda schválila zrušenie diaľničných známok pre vozidlá do 3,5 tony expresne rýchlo.
Vydané  Text: 
Vyzeralo to tak, že spustením predaja 365-dňových elektronických diaľničných známok vláda konečne vyhovela žiadostiam motoristov. Teraz vieme, že aj toto bola svojím spôsobom špekulácia, pretože všetci tí, ktorí si v priebehu roka 2020 takúto známku kúpia, ju zbytočne preplatia. Od 1. januára 2021 totiž už známky pre vozidlá do 3,5 tony nebudú vyžadované. Zámer zrušiť diaľničné známky pre fyzické osoby a právnické osoby s vozidlom do 3,5 tony predstavil v utorok (11. 2.) predseda Národnej rady (NR) SR a SNS Andrej Danko, uviedlo TASR. „Navrhuje sa zrušiť povinnosť úhrady diaľničnej známky za užívanie vymedzených úsekov ciest z dôvodu nedostavanej diaľničnej siete a zvýšenie disponibilného príjmu obyvateľstva,“ uvádza sa v dôvodovej správe. **Účinnosť novinky je od 1. januára 2021**, čo znamená, že tento rok ešte diaľničné známky musíte mať zakúpené, ak používate spoplatnené úseky diaľníc. Kabinet zároveň odsúhlasil skrátené legislatívne konanie o zrušení diaľničných známok. Minister dopravy Árpád Érsek sa k téme zatiaľ nevyjadruje, vláda schválila zrušenie diaľničných známok pre vozidlá do 3,5 tony expresne rýchlo a premiér Pellegrini ministra dopravy prakticky úplne obišiel. „Pre ministerstvo dopravy nie je aktuálnou téma zrušenia diaľničných známok. K priebehu legislatívneho procesu sa nebudeme vyjadrovať,“ uviedla pre agentúru SITA rezortná hovorkyňa Karolína Ducká. ### Strata 80 miliónov eur Národná diaľničná spoločnosť je z rozhodnutia vlády očividne šokovaná. Iba niekoľko desiatok minút po rozhodnutí vláda vydala nasledovné vyhlásenie: AKTUÁLNE: STANOVISKO K ZRUŠENIU DIAĽNIČNÝCH ZNÁMOK NDS počíta s príjmami z diaľničných známok vo svojich plánoch a bez nich nie je schopná zabezpečiť prevádzku a údržbu diaľnic, investície do diaľnic v prevádzke a splácanie existujúcich investičných úverov. V prípade výpadku týchto príjmov musia byť nahradené inými zdrojmi – prevádzkovými dotáciami zo štátneho rozpočtu. V opačnom prípade nebude možné zabezpečiť prevádzkovú schopnosť diaľnic a ich bezpečnosť, bude ohrozená platobná schopnosť NDS a hrozí cross default od bánk. Príjem z úhrady elektronických diaľničných známok predstavoval vlani 79 374 263 eur bez DPH a medziročne narastá (oproti roku 2018 išlo o 4 % nárast).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia