PRVÁ JAZDA: Zbohom fádnosť! Pôsobivá DS 3 Crossback prináša nový vietor do prémiovej triedy vozidiel

Automobilka DS prišla na trh s novým crossbackom, ktorý je iný a nielen iný oproti predošlej generácii, je úplne odlišný aj od konkurenčných značiek.
Vydané  Text: 
Po prvom preskúmaní internetových stránok s naaranžovanými fotografiami interiéru novej DS trojky, kde vo veľkej časti dominovala biela koža som sa popravde zľakol, a obával sa, **že automobilka predbehla dobu natoľko, že si na slovenskom trhu ani neškrtne. Pre tradičného slovenského kupcu mohla pôsobiť príliš odvážnym dojmom.** Potom som však dostal na test verziu Performance Line a moje obavy sa nenaplnili.
**Môj pohľad na interiér som zmenil hneď po prvom nasadnutí do auta.** Čalúnenie, poťahy sedadiel a palubovky Alcantara – veľmi príjemné na dotyk a zrazu dostávate pocit, ako by sa svet točil okolo vás. Nehovoriac o prémiových predných športových sedadlách s komfortnou penovou výplňou, ktoré sa dodávajú už od základnej výbavy.
### Ale pekne od začiatku… O tom, že **DS 3 Crossback nie je obyčajné auto hovorí už prvé otvorenie dverí.** Kľúčky sú zapustené, vysunú sa pri otváraní, a pri samotnej jazde sa opäť zasunú. Detail, ale poteší. Dizajn exteriéru odkazuje na pôvodnú verziu DS 3, „žraločou plutvou“, ktorá je najlepšie viditeľná pri správnom výbere laku. Jednoducho povedané – pri tmavom laku by ste ju zbytočne schovali. No a **byť nenápadným v tomto aute je nemožné, špeciálne v tejto červeno-čiernej kombinácii, ktorá sa nám dostala na test, pútala pohľady okoloidúcich.**
### V znamení diamantov Ovládače stredového panela, prieduchy ventilácie, či dokonca vnútorné LED osvetlenie v tvare kosoštvorcov. **Všetko je usporiadané veľmi minimalisticky a intuitívne.** Čo mňa osobne veľmi potešilo, sú dotykové tlačidlá na stredovom paneli, ale to nie je všetko! Interiérové LED osvetlenie – aj to sa ovláda dotykom. Pôsobí to moderne. Dizajnéri zvolili netradičné umiestnenie aj na prieduchy, tie nájdete priamo na dverách.
Paradoxne, ovládanie elektrických okien je v stredovom paneli. Na to som si osobne počas testovacieho týždňa nezvykol, ale na strane druhej, vyzerá to štýlovo.
### Tak poďme amortizovať Čo by to bolo za test auta bez jazdných dojmov? DS 3 som zobral do rodných Košíc. Cieľ bol jasný: **Vyskúšať auto na diaľnici (cestou do Košíc) a na okresných cestách skúsiť južnú trasu cez Rožňavu (cestou z Košíc).** Napriek tomu, že auto spadá do kategórie SUV B (kategória malých SUV), bola DéeSka, ktorá svoju životnosť trávi skôr v mestskom prostredí, veľmi komfortná. **Do kabíny neprenikal aerodynamický hluk, za čo môžeme vďačiť akustickému čelnému sklu,** ktoré nájdeme už v základnej výbave. Čo sa mne osobne na francúzskych vozidlách páči je, že myslia na vodiča. To sa mi potvrdilo hneď v niekoľkých oblastiach, sedadlá boli mega pohodlné, potešil ma kvalitný audiosystém HiFi FOCAL Electra® s 12 reproduktormi, subwooferom a celkovým výkonom 515 W a nájdenie si polohy za volantom nebol boj.
Pocit komfortu dotvárala 8-stupňová automatická prevodovka. Autíčko bolo poriadne mrštné, **polomer otáčania a manévrovateľnosť počas parkovania na úzkych sídliskových parkoviskách nespôsobovalo vrásky na čele.** Počas šoférovania v meste som nemusel ani zbytočne veľa „vianočkovať“ na volante, 90-stupňovú zákrutu bezproblémovo zvládne. Všetky tieto faktory zabezpečili, že som sa aj napriek dlhej trase cítil oddýchnutý. Vytknúť ale musím stredové spätné zrkadlo. Od nadupaného auta by som očakával samostmievací späťák. V nami testovanej verzii nebol, ale v konfigurátore ho za príplatok 150,00€ majú, a dokonca bezrámčekové.
Cesta južnou trasou z Košíc do Bratislavy je ale o niečo nebezpečnejšia ako tá po diaľnici. Nedokončenej diaľnici. **Cestovanie v nočných hodinách po okreskách je v tomto vozidle o niečo príjemnejšie, postarajú sa o to DS Matrix LED Vision a ozaj, funkcia automatického svietenia fungovala dobre,** ani raz počas dlhej cesty ma nikto nevyblikával s tým, že ho oslepujem. Za pozretie stojí aj video, ktoré ukazuje, akým spôsobom tieto matrixy fungujú VIDEO: Dizajnovo do auta zapadajú oba digitálne displeje. Ten väčší, v strede s veľkosťou viac ako 10 palcov sa vyznačoval nielen štýlovou grafikou, ale stála zato aj jeho rýchlosť. Nič nesekalo. Japonci, máte sa čo učiť. Spolu s veľkou obrazovkou prichádza aj zrkadlenie telefónov Apple Carplay a Android Auto, doplatiť vo výbave sa dá aj za indukčné dobíjanie mobilného telefónu. **Združený prístroj pred vodičom je podľa môjho názoru trochu malý, avšak dá sa s ním krásne vyhrať – chcete, aby vám zobrazoval navigáciu, počet najazdených kilometrov, alebo asistenčné systémy?** Všetko sa dá.
Dosiahnuť výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu 4,8 litrov na 100 kilometrov bolo nemožné. **Nám vyšla spotreba niečo málo cez 7 litrov, ale vzhľadom k rozmerom auta to je odpustiteľné, auto ale ešte nebolo zabehnuté a mínusové teploty hrali tiež proti nám.** Po motorickej stránke nie je čo vytknúť, 96 kW motor (130 koní) PureTech 130 S&S EAT8 je kultivovaný a je už len na vás, v akom režime ho používate (manual, sport, eco a normal).
### A čo posádka? Nuž, 4 dospelí ľudia by na dlhých vzdialenostiach asi mali menší problém s nájdením si polohy. Každopádne, v tejto kategórii vozidiel je to normálne. **Určené je hlavne do mestského prostredia.** Hovorí sa, že pre krásu sa trpí a práve dizajnový prvok – žraločia plutva čo-to odkrojí z výhľadu auta pre pasažierov sediacich vzadu. Objem batožinového priestoru je dostačujúci – 350 litrov. ### Fin A čo na záver? DS-ke sa podarilo vyrobiť štýlové auto s použitím kvalitných materiálov. Ak sa pozeráte po naozaj originálnom aute, ktoré okolie zaujme na prvý pohľad, a ak patríte k ľuďom, ktorí si radi vyberajú svoj štýl, tak nie je o čom. Konfigurátor poskytuje hneď niekoľko možností personalizácie. Nie nadarmo som zvolil názov článku Zbohom fádnosť, lebo fádnosť a automobilka DS k sebe ani zďaleka nepatria. A som úprimne rád, že aj Francúzsko prinieslo prémiové vozidlo za relatívne rozumné peniaze (od 20.990€, nami testovaná verzia 32,740€), ktoré nie je ani v jednom hľadisku nudné. **Svoju charizmu má.**







Inzercia

Inzercia