Nový vznetový radový 6-valec od Mazdy: Dúfame, že sa vlády zobudia, elektromobilita nie je jediná cesta!
Inovatívne zážihovo-vznetové motory Skyactiv-X nie sú jediné, ktorými sa chce Mazda odlíšiť od ostatných výrobcov. Do nového radového šesťvalca vkladá enormne veľké nádeje, vraj ho čoskoro bude mať väčšina jej áut.
Vydané Text: Erik Stríž
Zo Schultzeho vyjadrení jednoznačne vyplýva, že Mazda kladie vysoký dôraz na zachovanie nafty ako paliva budúcnosti. Motory Skyactiv-X so šiestimi valcami v rade s vidlicovou konštrukciou budú spaľovať ako benzín, tak i naftu. A práve naftovému variantu Schultze predpovedá priaznivú budúcnosť práve preto, že bude dosahovať nízke emisie.
> Prekvapíme vás. Nie je veľa rozdielov medzi benzínom a naftou. Ak nastane doba, kedy budú palivá ekonomicky podobné, prečo ich nepoužívať obe? Dúfame, že sa vlády zobudia a uvidia, že elektrifikácia je jednou z ciest, ale sú to aj ďalšie. Skyactiv-X je krok správnym smerom.
Spoločne s novým motorom by Mazda mala predstaviť aj úplne novú 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá ešte viac pomôže značke dosahovať extrémne nízke emisie CO2.
Agregat, Hev, Mazda, Mazda Skyactiv-X, Motor, Phev, Poradňa, Radovy 6Valec, Radovy Sestvalec, Str, Technika, Technológie
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia