Dacii sa na Slovensku nevídane darí, dokonca zaznamenala najväčší nárast predaja spomedzi všetkých ostatných významných značiek.
Pred niekoľkými dňami nám Dacia oznámila celoročné predaje za rok 2019 – a sú veľmi priaznivé. V priebehu posledných rokov sme si zvykli, že Dacia každým rokom rastie a inak to nebolo ani tentokrát. S trhovým podielom 5,6 percenta narástla o 0,8 percenta a z ôsmej pozície skočila rovno na šiestu. Zaujímavé je to najmä v súvislosti so skutočnosťou, že Renault sa teší z taktiež dobrého predaja, ale trhového podielu iba 4,5 percenta a vlastníctva statusu desiatej najpredávanejšej automobilky u nás.
Dovedna sa už na Slovensku predalo viac ako 40-tisíc kusov automobilov značky Dacia, z toho 6 145 kusov v roku 2019.
Ak by sme ale hodnotili predaje Renaultu a Dacie dokopy (ako *Renault Slovensko*), dospeli by sme k až 10,1-percentnému trhovému podielu s celkovým počtom predaných áut 11 151. Jedná sa o najlepší medziročný výsledok za celé desaťročie.
Značkám Dacia a Renault sa nedarí len tak pre nič za nič. Za dobrými číslami svojí prepracovaný marketing vedúci potencionálnych zákazníkov až do predajní, premyslená komunikácia značiek v médiách a v prvom rade samotné automobily. Dacia i Renault si udržia skôr nižšie cenové úrovne a Renault inovuje svoje portfólio o atraktívne dizajny a bohatú technologickú výbavu. Spomeňme napríklad nové Clio, ktoré priam zásadným spôsobom vylepšilo všetko, čo je pre vodiča i spolujazdcov dôležité.
**Už piata generácia populárneho malého Renaultu prináša debut úplne novej aliančnej platformy CMF-B, na ktorej budú nasledovať nové generácie crossoverov Juke a Captur.** Tá okrem štrukturálnych zlepšení prináša aj moderné asistenčné systémy a prípravu na elektrifikáciu pohonného ústrojenstva. Hybrid však príde až neskôr, dovtedy Cliu musia stačiť na Slovensku tri benzínové motory a jeden diesel. Možno trochu sklamaním je,... Prečítať celé
### Najpredávanejšie modely
Najpredávanejším modelom značky Dacia bol v roku 2019 už spomínaný **Duster** s 2 762 registráciami. Patrí mu prvé miesto až s 64,5 % nárastom predaja v jednom z najrýchlejšie rastúcich segmentov. Obľúbené Sandero s počtom 1 039 registrácií je druhým najpopulárnejším modelom z ponuky Dacia. Tesne za ním skončil model **Logan MCV** s 1 022 registráciami.
Najpopulárnejším modelom značky Renault na Slovensku sa stal **Renault Clio**, ktorý skončil na 4. mieste v segmente s registrovaným počtom 1 467 kusov, čo predstavuje 7,9 % podiel v segmente. Nový Renault Clio bol navyše nominovaný na kandidáta na ocenenie Auto roka 2020.
Druhým najúspešnejším modelom bol **Renault Captur**, najpredávanejšie európske SUV segmentu B, ktorý zaznamenal 1 076 registrácií s 10,1 % podielom na trhu. Captur sa umiestnil na Slovensku na 4. mieste v segmente s 20,22 % nárastom predaja.