Citroënu sa u nás mimoriadne darí: Koľko áut predal minulý rok a ktoré modely išli najlepšie?

Značka Citroën dosiahla v roku 2019 na Slovensku historicky najlepšie predaje za posledných osem rokov.
Vydané  Text: 
* **Najlepšie celoročné predajné štatistiky od roku 2010**, * **5 457 registrovaných automobilov**, * **podiel na trhu M1+N1 5%,** * **medziročný nárast +10%** * **medziročný nárast značky Citroën v kategórii M1 osobných vozidiel na úrovni 10 %** (4335 registrácií) a pre kategóriu N1 ľahkých úžitkových vozidiel (do 3,5t ) na úrovni 4% (1122 registrácií)
Registrované predaje značky Citroën dosiahli 8-ročný rekord – za rok 2019 dosiahli hranicu 5%, čo predstavuje 5 457 registrovaných nových osobných a úžitkových vozidiel. V celkovom poradí značiek sa sa Citroën posunul o jednu priečku vyššiu oproti roku 2018 a zaradil sa tak medzi osem napredávanejších automobilových značiek na Slovensku (kategórie M1+N1). Značka Citroën rástla v predaji rýchlejšie ako celoslovenský trh (nárast o 2,7%) – jej nárast bol až 9% oproti roku 2018, čo je o 442 viac zákazníkov, ktorí si vybrali a zakúpili v roku 2019 svoj nový Citroën. **Celkovo je značka za minulý rok piatou najrastúcejšou značkou na slovenskom trhu**. Nárast záujmu zákazníkov sa výrazne prejavil pri kúpe osobných modelov (+10%), významný prínos pre nárast podielu značky malo uvedenie nového SUV modelu **C5 Aircross**. Tento model s výnimočným komfortom a najnovšími technológiami sa hneď v roku svojho uvedenia zaradil medzi 12. najpredávanejších SUV modelov veľmi obľúbeného a rastúceho segmentu C-SUV. Pri úžitkových vozidlách sú predaje stabilné a veľmi silné už niekoľko rokov. Napriek celoslovenskému poklesu predaja ľahkých úžitkových vozidiel do 3,5tony sa značke Citroën podarilo medziročne narásť o 4%. Lídrom vo svojom segmente sa stal praktický Jumpy Furgon, pričom zo silnej ponuky trojice úžitkových modelov Berlingo, Jumpy a Jumper je tradične najväčší záujem o Jumper Furgon s počtom až 859 predaných vozidiel.

Video k testu Citroën C3 1.2 PureTech: Trojvalec a automatika ladia perfektne

Citroën C3 sme vyskúšali s 1,2-litrovým trojvalcom PureTech s automatickou prevodovkou vo výbave S&S SHINE. Táto kombinácia vie byť vskutku výborným základom na zábavu za volantom.

K úspechu značky už od svojho uvedenia prispieva výrazne **Citroën C3**, len na Slovensku vyrábaný mestský hatchback C3, ktorý je počtom 1503 ks tretím najpredávanejším modelom na Slovensku,registrovaným v kategórii hatchbackov segmentu B. Celkovo je značka Citroën v segmente B tretia najúspešnejšia – s počtom 2.429 registrovaných vozidiel, 8% podiel v segmente, 5% nárast oproti minulému roku. Vďačí za to okrem bestselleru C3 aj mestskému SUV C3 Aircross; rovnako ako priestrannému, osvedčenému a elegantnému sedanu C-Elysée.

Test Citroën C-Elysée PureTech 82 Origins: Elegán v lacnom obleku, ale s dobrými úmyslami

Sedany majú svoje čaro a ešte stále im nezvoní umieračik. Citroën má vo svojej ponuke iba jeden a za výbornú cenu. Kde je háčik?

Tretím najúspešnejším modelom v portfóliu značky je **Citroën Berlingo**, ktorý je dlhodobo lídrom vo svojom segmente. Za minulý rok 2019 sa predalo v jeho variante osobnej aj úžitkovej spolu 849 vozidiel. Potešujúce je, že rastúci trend predajov, čiže viac zákazníkov si našli modely značky medzi fyzickými osobami, ale aj medzi živnostníkmi a firmami s nárastom až 13%.

TEST: Citroën Berlingo BlueHDi 130k Feel – Každodenný hrdina

Nové Berlingo pokračuje v šľapajach svojho predchodcu. Tretia generácia stiera hranice medzi pracovným a rodinným autom, pričom posádku rozmaznáva komfortom, modernými technológiami aj dobrou kvalitou spracovania.

Inzercia

Inzercia

### Najpredávanejšie modely: 1. CITROËN C3 (1503 vozidiel), 2. JUMPER (859 vozidiel), 3. BERLINGO OSOBNÉ (745 vozidiel) Dôležité novinky značky Citroën, ktoré budú uvedené v roku 2020: * C5 AIRCROSS PHEV (plug-in hybrid SUV segmentu C- nižšej strednej triedy), * Nový CITROËN C4 (hatchback segmentu C- nižšej strednej triedy) *zdroj štatistiky registrácií nových vozidiel ZAP SR




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia