Toto je 10 najpredávanejších áut sveta! Škodu ani Hyundai nehľadajte, dominujú Japonci.

**Desať najpredávanejších áut roka 2019? Táto tabuľka nám každý rok dokazuje, že automobilový priemysel má dôležité postavenie aj mimo Európy** a celkový rebríček zasadne ovplyvňujú predaje z iných kontinentov. Asi nikoho neprekvapí, že na prvom mieste sa opäť umiestnila Toyota Corolla s viac ako 1 236 000 predanými vozidlami. Tento model sa vyrába a predáva takmer na celom svete, vrátane Brazílie,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Desať najpredávanejších áut roka 2019? Táto tabuľka nám každý rok dokazuje, že automobilový priemysel má dôležité postavenie aj mimo Európy** a celkový rebríček zasadne ovplyvňujú predaje z iných kontinentov. Asi nikoho neprekvapí, že na prvom mieste sa opäť umiestnila Toyota Corolla s viac ako 1 236 000 predanými vozidlami. Tento model sa vyrába a predáva takmer na celom svete, vrátane Brazílie, Kanady, Číny, Indie, Južnej Afriky či USA. Príchod novej generácie pozíciu tohto rekordmana ešte o niečo vylepšil, medziročne sa Toyote zvýšili predaje tohto modelu o 4,1 %. **Pozíciu najpredávanejšieho auta planéty si Corolla udržiava od roku 2004.** Druhú priečku obsadili Američania s pick-upom Ford F-Series, ktorý automobilka vyrába v rôznych verziách. Vďaka povestnej robustnosti a pomerne nízkej cene predal Ford viac ako 1 070 000 kusov tohto viacúčelového vozidla. **Tretie miesto obsadila ďalšia Toyota, tentokrát SUV RAV4 s 931 852 predanými kusmi,** štvrtá je Honda Civic (821 374 ks) a na piatom mieste nájdeme Hondu CR-V (818 981 ks).
**Prvé európske auto nájdeme až na šiestom mieste. Ide o Volkswagen Tiguan, ktorý si v porovnaní s minulým rokom pohoršil až o 7 %** a poklesol o jednu priečku v tabuľke. Siedme miesto obsadil ďalší pick-up RAM, ďalej nasleduje stredne veľký sedan Toyota Camry, Volkswagen Golf nájdete až na deviatom mieste s medziročným poklesom až 12,9 %. Desiatku najpredávanejších áut uzatvára Chevrolet Silverado.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!