Renault cíti rast záujmu o mestské elektromobily, a tak na trh čoskoro uvedie elektrickú verziu modelu Twingo. Akú techniku dostane a aký dojazd ponúkne?
Zatiaľ čo v prípade veľkých „rodinných“ elektromobilov je limitujúcim faktorom maximálny dojazd, pri mestských modeloch to potenciálni klienti príliš neriešia. S autom tejto kategórie totiž denne najazdia podstatne menšiu porciu kilometrov. A na tento vývoj automobilky reagujú veľmi rýchlo. Čerstvým príkladom je Renault, ktorý na autosalóne v Ženeve predstaví elektrickú verziu populárneho modelu Twingo.
**Technika zatiaľ s otáznikmi**
O tom, akú techniku dostane, zatiaľ automobilka mlčí. Zajedno nie sú ani odborníci, automobilka má totiž na výber viacero alternatív. Použije techniku modelu Renault City K-ZE, ktorý veľmi úspešne predáva v Číne, či siahne po v Európe osvedčenej technike modelu Smart EQ fourfour? Prvú možnosť úplne vylúčiť nemožno, oveľa pravdepodobnejšia je však tá druhá, čo potvrdzujú aj francúzske zdroje.
**Bratranec Smart**
Ak by teda Twingo zdieľalo techniku s modelom Smart, tak môžeme počítať s elektromotorom, ktorý má maximálny výkon 60 kW (82 k) a najvyšší krútiaci moment 160 Nm. Auto má akumulátor s kapacitou 17,6 kWh, čo stačí na dojazd 140 až 153 kilometrov. Toto sú samozrejme iba dohady, automobilka môže siahnuť po inej technike, čo by, minimálne v prípade kapacity akumulátora, nikoho neprekvapilo. Nový Renault Twingo Z.E. totiž bude chcieť súperiť s úspešnou Škodou Citigo iV, ktorá má akumulátor s kapacitou 36,8 kWh a dojazd 225 až 274 kilometrov.
**Nebude sám**
Renault samozrejme techniku v Číne veľmi úspešného modelu City K-ZE cez palubu hodiť neplánuje. Povráva sa, že ju k dispozícii dostane značka Dacia. V jej prípade hrá prím predovšetkým cena. A tá by mohla byť veľmi zaujímavá aj bez započítavania regionálnych bonusov.