Ponúka niekto hybrid lacnejšie ako naftu?

Hybridná technika je čoraz populárnejšia, v porovnaní s klasikou je však takmer vždy drahšia. My sme však našli auto, pri ktorom to neplatí!
Vydané  Text: 
Samozrejme, musíme porovnávať porovnateľné. Či už z pohľadu výbavy, maximálneho výkonu sústavy pohonu alebo druhu prevodovky. A tak sme Superb iV porovnali s modelom s dieselovým motorom. Výsledok je zaujímavý. ### Konkurenti Superb iV vybavený plug-in hybridnou technikou a šesťstupňovým automatom sa predáva od výbavy Ambition a jeho sústava ponúka maximálny kombinovaný výkon 160 kW (217 k). Superb s dieselovým motorom je dostupný so všetkými stupňami sériovej výbavy (Active, Ambition, Style, L&K) a dvoma výkonovými alternatívami štvorvalca 2,0 TDI. Vyberať budete z motorov s maximálnym výkonom 110 respektíve 140 kW (150 a 190 k). Superb iV teda budeme porovnávať nie so základným, ale výkonnejším z dvojice štvorvalcov 2.0 TDI. ### Hybrid je lacnejší! Škoda Superb iV Ambition je po uplatnení bonusu Štart k dispozícii za 32 930 €, ak by ste siahli po verzii kombi, budete na základnú verziu potrebovať 34 130 €. Dostanete auto vybavené kombináciou benzínového štvorvalca 1,4 TSI, elektromotora a šesťstupňového automatu. Pre úplnosť dodajme, že Superb iV je na výber s výbavami Ambition, Style a L&K, ponuka je rovnaká pre verziu liftback aj kombi. Ak by ste chceli zostať verní klasike, teda modelu s motorom 2,0 TDI (140 kW/190 k), na Superb vo výbave Ambition musíte mať v prípade liftbacku na účte pripravených **minimálne 34 520 €**, respektíve **35 720 € za kombi**. V obidvoch prípadoch je teda hybridná technika lacnejšia.
### 4×4 s hybridom zatiaľ nie Ak preferujete pohon 4×4, v kombinácii s hybridnou technikou aktuálne k dispozícii nie je. V prípade obidvoch karosérií bude vyberať z motorov 2.0 TSI (200 kW/272 k) a 2.0 TDI (140 kW/190 k). Otázna samozrejme zostáva aj reálna ekonomika prevádzky. Hybrid sa nafte dokáže vyrovnať v meste a na prímestských cestách. Ak jazdíte dlhé diaľničné kilometre, zostaňte verní nafte. Cenová politika značky Škoda je ale v každom prípade veľmi zaujímavá. S hybridnou technikou v populárnom Superbe má zjavne veľké plány a podľa aktuálnych informácií ju postupne uvedie aj do iných modelov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk