Lexus UX 300e sa dočkal svojej oficiálnej online premiéry a odhalil aj podrobné technické parametre. Aký má dojazd, maximálny výkon, ako dlho potrvá nabíjanie a koľko bude novinka stáť?
Postaviť elektromobil na základoch pomerne nového crossoveru je, zdá sa, krok správnym smerom. Aj my sme v redakcii nedávno obdivovali línie a vnútorný priestor Lexusu UX, ktorý je viac ako len dôstojnou alternatívou k podobne veľkým nemeckým automobilom. Tí Japonci skrátka vedia robiť dobré autá! Elektromobil teda stavia práve na modeli UX, pričom na prvý a ani na druhý pohľad o sebe nedáva vedieť, že jazdí výhradne na elektrinu.
Lexus sa vybral cestou zbytočného neupozorňovania na elektrický pohon, čím sa líši napríklad od takého Hyundai, ktorý svoju Konu pri prerode na elektromobil pomerne výrazne zmenil, čím vozidlo stratilo svoju pôvodnú vizuálnu príťažlivosť.
Nový elektromobil stojí na modernej podvozkovej platforme GA-C, vďaka čomu si v porovnaní s konvenčne poháňaným UX zachováva priestorové pomery a niektoré z pôvodných jazdných vlastností. Očakávane však elektromobil ponúkne odlišnú dynamiku.
Lexus UX 300e má elektrický dojazd 400 kilometrov podľa metodiky NEDC a 300 kilometrov podľa metodiky WLTP. Motor je iba jeden, a to vpredu, má maximálny výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Sú to pozoruhodné čísla, relatívne malé vozidlo by vďaka nim mohlo mať skvelú dynamiku. Hmotnosť síce výrobca neuvádza, ale avizuje akceleráciu 0-100 km/h už za 7,7 sekundy. Pre porovnanie, hybridná verzia akceleruje za 8,7 sekundy. Aby sa zlepšil dojazd, auto má špeciálne aerodynamické kolesá a kryty podvozka
Maximálna kapacita akumulátora je 54,3 kWh a najvyšší nabíjací výkon je 50 kW, teda za ideálnych podmienok by sa mal elektromobil naplniť doplna za približne jednu hodinu. V praxi a na striedavom prúde je maximálny nabíjací výkon iba 6,6 kW, čo čas nabíjania predlžuje na asi sedem hodín. Z pohľadu vodiča je dôležité, že Lexus UX 300e disponuje funkciou výberu jazdných režimov Drive Mode Select. Vodič si teda vie sám vybrať, či chce čo najviac šetriť energiu na úkor dynamiky alebo ho práve šetrenie nezaujíma, pretože chce jazdiť rýchlo, prudko a, nazvime to, zábavne.
Fyzické proporcie UX 300e korepošpondujú s ostatnými modelmi UX, majú teda rozmery 4 495×1 840×1 545 mm, rázvor 2 640 mm a batožinový priestor s kapacitou 486 litrov. Elektrická verzia crossovera si zachováva klasický interiér s vysokým kvalitatívnym štandardom a s pestrou paletou konektivity. Digitálny prístrojový panel imituje analógové ukazovatele, čím si získava našu priazeň, palubovka je čalúnená do imitácie kože. Okrem toho výrobca dbal aj na zachovanie vysokého štandardu bezpečnosti, nákupom elektromobilu teda nebudete musieť robiť kompromisy a auto bude v dobrých podmienkach udržiavať smer jazdy, upozorňovať na eventuálne nebezpečenstvá, prípadne samočinne brzdiť.
Cena úplne nového Lexusu UX aktuálne začína na úrovni 33 222 eur vo verzii SHINE EDITION, cenníkové ceny potom začínajú na 36 400 eur. Najdrahším variantom je UX 200 Luxury za 52 700 eur. To všetko sú ale ceny hybridných verzií, od ktorých budú tie čisto elektrické značne vyššie. Očakávame však, že základná cena elektrického Lexusu UX 300e nepresiahne 50 000 eur.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Toto je očakávaný prvý elektromobil od Lexusu: máme podrobné technické parametre (LEXUS UX 300E)
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk