Čakáte na nový Peugeot 2008? Poznáme jeho cenu.

Prvá generácia modelu 2008 robila automobilke veľkú radosť a nová generácia má podobné ambície. Akú cenovku dostala novinka?
Vydané  Text: 
Priestranný interiér, výborne využiteľný batožinový priestor, rozumná cenová politika a samozrejme nezameniteľný štýl Made in Peugeot zvonka aj v kabíne. Tieto benefity urobili z prvej generácie modelového radu 2008 veľmi vyhľadávané auto. Pozrime sa na to, čím vás chce nová generácia, ktorá sa práve začína predávať, v pláne zaujať. ### Priestor V tejto oblasti novinka pokračuje v charaktere predchodcu, dosť miesta teda budú mať cestujúci na predných aj zadných sedadlách. A čo je z pohľadu každodenného využitia mimoriadne dôležité, batožinový priestor s objemom 405 dmᶾ má skutočne maximálny nakladací otvor. [GALLERY id=30415 ] ### Štyri verzie výbavy Peugeot 2008 je na výber v štyroch verziách výbavy: Active, Allure, GT Line a GT. Štandardne náročného motoristu však uspokojí už základný stupeň. Každý Peugeot 2008 totiž má aj LED predné reflektory a zadné skupinové svetlá, klimatizáciu, tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, multifunkčný kožený volant, aktívny brzdový asistent, zadné parkovacie snímače… Na základný model je to veľmi solídna zostava. ### Päť motorov Peugeot nepodlieha až hysterickému honu na dieselové agregáty. Veľmi dobre totiž vie, že tie jeho sú špičkové z pohľadu emisií aj spotreby. Pod prednú kapotu teda okrem trojice benzínových trojvalcov: 1.2 PureTech (74 kW/100 k), 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.2 PureTech (114 kW/155 k), ponúka aj dva preplňované dieselové štvorvalce: 1.5 BlueHDi (75 kW/102 k) a 1.5 BlueHDI (96 kW/130 k). V prípade prevodoviek stavil Peugeot na dve karty. Základný benzínový aj dieselový motor je k dispozícii výhradne so šesťstupňovým manuálom, najvýkonnejšia dvojica je naopak k dispozícii iba s moderným osemstupňovým automatom. Výkonovo prostredný benzínový trojvalec, ktorý bude podľa nášho názoru najžiadanejší, je na výber s obidvomi prevodovkami.
### Za koľko? Poďme k cenám, lebo tie sú u nás určite najdôležitejším parametrom. Za základný model 1.2 PuteTech Active si automobilka od vás vypýta **minimálne 15 490 €.** Ak preferujete dlhé trate a teda skôr naftu, tak je vaša základná cenovka **16 990 €**. A keďže sa k mestskému crossoveru hodí automatická prevodovka, pozrime sa ešte na to, koľko vás takýto Peugeot 2008 bude stáť. V prípade kombinácie benzín/automat to je **18 790 € (verzia Active**), v kombinácii s dieselovým štvorvalcom je to **21 890 €** (**verzia Allure**). A na záver sa pozrime na TOP model. Na Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 k EAT8 GT budete potrebovať minimálne 25 690 €. Elektrickú verziu modelu 2008 automobilka na trh uvedie neskôr.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia