Nabíjačky elektromobilov výrazne zdražujú. Budú iba pre boháčov?

Kde sú tie časy, keď nás firmy prevádzkujúce nabíjacie siete lákali na lacné „tankovanie“. Ionity upravuje cenovú politiku. Samozrejme, smerom nahor.
Vydané  Text: 
**Európska sieť Ionity**, ktorá buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek, mení cenovú politiku. A keď sa dnes povie, že niekto niečo mení, tak to takmer vždy znamená, že zdražuje. Toto však nie je iba také obyčajné zdražovanie. Za jeden kWh na jej nabíjačkách po novom zaplatíte až 0,79 €! Pôvodne si od zákazníkov firma účtovala paušálny poplatok 8 € za jedno nabitie nezávisle na tom, ako dlho svoj elektromobil nabíjali. Ak by sme si to ale premietli do reality, tak dobitie (plus 80 % kapacity) Volkswagen ID.3, ktorý má akumulátor s kapacitou 77 kWh, motorista po novom zaplatí 47 € (predtým 8 €). Táto energia autu vystačí na 200 až 350 kilometrov (podľa podmienok). Včera som tankoval do môjho súkromného auta. Za liter benzínu som zaplatil 1,35 €. Moje auto má priemernú spotrebu 6,5 l/100km. Za 47 € bežne najazdím približne 700 kilometrov. *Čo dodať?* Služby spoločnosti Ionity zjavne nebudú pre každého. Chcete komfort rýchleho nabíjania? Tak plaťte! Pre porovnanie, holandská sieť Fastned si za jednu odobratú kWh účtuje 0,59 €. Ionity je spoločným podnikom automobiliek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group (plus Audi a Porsche).

Veľkoprojekt IONITY môže byť revolúciou. Spojili sa preň aj zarytí konkurenti.

Joint-venture značiek Daimler, Audi a BMW, Ford a ďalších vybuduje stovky nových nabíjačiek, aby sa po Európe e-cestovalo komfortnejšie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk