Chcete nové auto, ale aj ušetriť? Toto sú najlacnejšie nové autá v roku 2020!
Pripravili sme pre vás výber najlacnejších nových áut vybraných značiek v januári 2020.
Vydané Text: Erik Stríž
Tradične sa v zozname najlacnejších nových áut umiestňuje Dacia Logan, elegantný sedan s konzervatívnym, ale moderným vzhľadom a interiérom, ktorý síce neohromí kvalitou, ale splní každodenné nároky na odolnosť a funkciu. Nech sú vaše názory na Daciu ako takú akékoľvek, nemožno Loganu uprieť, že ponúka slušný vnútorný priestor a pokiaľ sa jedná o jazdné vlastnosti, rozhodne na tom nie je tak zle, ako by to chceli mnohí tvrdiť. Na Logane si skrátka treba zajazdiť a až potom ho hodnotiť. Za avizovaných 6 590 eur dostanete veľmi slabo vybavenú verziu s plastovými nárazníkmi v čiernej farbe, za lepšiu výbavu s názvom Open za 7 810 eur preto zaplatíte veľmi radi.
Dacia Logan sa predáva s motormi SCe 54kW/73k, TCe 66 kW/90 k a TCe 74 kW/100 k LPG.
### Nový Renault Clio: od 9 850 €
Zaručene najzaujímavejší model z tohto prehľadu. Kuriózne je, že staršie Clio v cenníku Renaultu figuruje s cenou od 10 500 eur, zatiaľ čo nové Clio už za 9 850 eur. Za túto cenu dostanete nové Clio vo výbave LIFE so základovým motorom SCe 65 (1.0 benzín, max. 48 kW/65 koní), Full LED predné svetlomety, LED zadné svetlá, tempomat a obmedzovač rýchlosti, Active Emergency Braking System s detekciou chodcov a cyklistov, Safe Distance Warning, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, elektrické ovládanie predných okien s impulzným ovládaním, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním či 4,2″ farebný prístrojový panel.
### Opel Corsa: od 9 990 €
Opel Corsa a Corsa-e, nové európske auto roka 2020
Najmenší hatchback od značky Citroen je iba o necelých tisíc eur lacnejší akovýrazne väčší model C3, ale ponúka stále solídny štandard pre moderného vodiča. Interiér je skôr jednoduchý a vo významnej miere sa šetrilo výrobnými nákladmi, ale dizajnovo vychádza z ostatných modelov výrobcu. Citroen C1 je ideálne auto pre každého, kto nepotrebuje ráno rozvážať celú rodinu do práce, nepreváža skrinky zo švédskych obchodov s nábytkom, vyžaduje však dosť veľký vnútorný priestor napríklad na pravidelné týždenné nákupy potravín. Objem kufra je 196 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou veľmi solídnych 780 litrov. Dobré body si C1 pridáva aj za denné LED svetlá, úsporné motory s nízkou spotrebou a tiež farebné kombinácie karosérie a strechy, ktoré z neho robia imidžovku.
### LADA 2190 Granta sedan: od 6 590 €
Na slovenskej stránke Lady stále ako najlacnejší model figuruje Granta sedan za 6 590 eur. Jedná sa o malý sedan s drasticky optimalizovanými výrobnými nákladmi, ktorý má však svojich skalných fanúšikov. Ponúkaný motor za uvedenú cenu má max. výkon 64 kW (87 k) a max. krútiaci moment 140 Nm. Sedan má kufor veľký až 520 litrov a jazdí za 6,6 l/100 km.
### Nový Peugeot 208: od 10 990 €
Manuálna klimatizácia, rádio s 5″ dotykovým displejom s bielym podsvietením, Bluetooth, USB vstupom a ovládaním klimatizácie, tempomat, obmedzovač rýchlosti, výkon motora max. 55 kW (75 k) a spotreba iba 4,3 litra benzínu na sto kilometrov. Najmenší hatchback od značky Peugeot je krásnym a veľmi dobre vybaveným hatchbackom do mesta, ktorý je navyše nositeľom účinného balíčka bezpečnosti najnovšej generácie. Je o kúsok väčší ako vyššie uvedený Citroen C1, čomu zodpovedá aj cena vyššia o vyše dvetisíc eur.
### Nový Hyundai i10: od 8 890 €
Krátko po uzávierke redakčných materiálov Hyundai zverejnil na svojej webstránke prvé informácie k novému i10 s cenou od 8 890 €. Konfigurátor však ešte nie je dostupný verejnosti.
Objem batožinového priestoru v i10 dosahuje 252 litrov a sklopením zadných sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou až 1 050 litrov. To sú veľmi slušné čísla na tak malé auto s dĺžkou iba 3,6 metra. V interiéri je pritom priestor pre päť osôb vrátane vodiča. Hyundai i10 sa podľa stránky hyundai.sk stále bude predávať v základnej motorizácii 1.0 MPi s max. výkonom 48 kW (67 koní) a max. krútiaci momentom 96,2 Nm.
V základnom vyhotovení sa i10 ponúka s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, ale za doplatok môžete získať aj **automatizovanú manuálnu prevodovku**, čo v tejto kategórii a triede vozidiel nie je bežná vec!
### Kia Rio: od 10 590 €
Kia Rio
Obľúbená Fabia sa na Slovensku predáva za ceny od 9 950 eur, pričom za ňu dostanete verziu s motorom bez turba 1.0 MPI (max. 44 kW/60 k) s 5-stupňovým manuálom vo výbave ACTIVE. To platí pre verziu hatchback, za kombi si doplatíte pomerne dosť, pretože tá nie je k dispozícii s motorm MPI, ale až s 1.0 TSI (70 kW/95 k) za 12 400 €.
### Mitsubishi SpaceStar: od 9 490 €
Krásny a výborne vybavený malý hatchback od Mitsubishi sme testovali ako prvá redakcia na Slovensku a nesmierne nás zaujal. Má vskutku hodnotný interiér, moderné funkcie na palube, dobre sa ovláda a jazdí hladko ako guľa (s ohľadom na jednoduchú konštrukciu a krátky rázvor).
Za cenu 9 490 eur sa predáva vo výbave ENTRY s motorom 1.0 MIVEC s max. výkonom 52 kW / 71 k a 5-stupňovým manuálom. Kto by chcel „automatickú“ prevodovku typu CVT, ten si ju môže zadovážiť aj v modeli Space Star – je k dispozícii vo výbave INVITE s motorom 1.2 MIVEC 59 kW / 80 k za stále vynikajúcich 11 990 eur – čo je cenový strop modelu, za tieto peniaze dostanete auto prakticky „v plnke“.
### FIAT Panda: od 8 690 €
Model Panda je stálica v modelovom portfólio talianskej automobilky, po estetickej stránke však postupne stráca atraktivitu. Ponúka však veľmi dobrú nadobúdaciu cenu menej ako devätisíc eur, čo z nej robí absolútny cenový hit. Taký model 500 sa predáva od 9 990 eur, pričom je výrazne menší a menej praktický. Panda sa môže pochváliť vzhľadom akéhosi mini-crossoveru a ponúka sa tiež vo vyhotovení City Cross, avšak bez reálneho vplyvu na jazdné vlastnosti. V predaji sú aj verzie 4×4 a Cross 4×4 s elektronickou uzávierkou diferenciálu (ELD)- pri nich už o zlepšenom jazdnom výkone rozhodne uvažovať môžeme! Za Pandu 4×4 však zaplatíte 12 800 eur, čo už ľudová cena nie je.
Základný FIAT Panda má dĺžku 3 653 mm a šírku 1 643 mm, čo napovedá o skromnejších priestorových pomeroch. Predná časť interiéru má preto priestorovo optimalizovaný dizajn palubovky, páka prevodovky je netradične vysoko a dizajn budíkov už očividne zostarol. Červený motív budíkov už skrátka v časoch farebných displejov stratil svoje čaro. Základnou pohonnom jednotkou je benzínový motor 1,2 litra s max. výkonom 51 kW pri 5 500 ot./min a max. krútiacim momentom 102 Nm. Výrobca avizuje spotrebu paliva iba 5,3 l/100 km.
Panda je v predaji aj s motormi spaľujúcimi LPG alebo CNG.
### Volkswagen up!: od 9 850 €
Najlacnejší Volkswagen je model up! za 10 350 eur, na ktorý sa dnes dá uplatniť zľava a dostanete sa tak k cene 9 850 eur. Za ňu dostanete supermalé auto do mesta s litrovým atmosférickým trojvalcom s max. výkonom 44 kW (60 k), prípadne za 12 540 eur si môžete zadovážiť verziu s litrovým motorom na benzín aj CNG súčasne. Od tohto mesiaca je v predaji aj verzia s motorom 1.0 TSI (teda s turbom a max. výkonom 85 kW), cena však dosahuje až 14 620 eur. Za to môžete mať aj priestranné dobre vybavené kombi od niektorej ázijskej značky.
### Toyota Aygo: od 8 690 €
Krásne malé auto do mesta s nápadným vzhľadom má svoje čaro, o čom sme sa nedávno presvedčili aj v našom redakčnom teste pre auto motor a šport. Aygo dnes kúpite od 8 690 eur v základnej výbave „x“ v motorizácii 1.0 VVT‑i (72 k) 5 M/T benzín .
### Honda Jazz: od 13 290 €
Hoci výrobca na svojej slovenskej stránke avizuje príchod úplne nového modelu Jazz Hybrid, v komerčnej ponuke naďalej figuruje konvečne poháňaný Jazz s motorom i-VTEC s objemom 1,3 litra s možnosťou výberu športovej 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo plynulej 7-stupňovej automatickej prevodovky CVT. A Jazz vlastne vôbec nie je tak lacný, ako by sme mohli očakávať vzhľadom na ceny ostatných výrobcov uvedených v tomto prehľade. Základná cena za Jazz Trend je 14 590 eur a v súčasnosti možno využiť zľavy, ktoré dostanú Jazz na 13 290 eur. Značka Honda však má svojich skalných priaznivcov, pre ktorých nie je problém zaplatiť trocha viac a mať istotu známej značky.
Citroën, Magazín, Najlacnejší, Najlacnejší Ford, Najlacnejší Hyundai, Najlacnejší Peugeot, Najlacnejšia Dacia, Najlacnejšia Kia, Najlacnejšia Škoda, Najlacnejšia Toyota, Poradňa, Seat, Str
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia