Nový Hyundai Lafesta: Prišiel čas na elegantné elektromobily!

Spomínate si na [Nissan Lafesta](https://www.netcarshow.com/nissan/2005-lafesta/)? Pravdepodobne, pretože toto japonské rodinné MPV z roku 2004 (modelový rok 2005) sa u nás nepredávalo. Rovnaký názov modelu, ale s úplne odlišným charakterom vozidla, už vyše rok využíva juhokórejská značka Hyundai. Po kovenčne poháňanom sedane predstavila aj jeho plne elektrickú verziu s maximálnym výkonom 150 kW a dojazdom 490 kilometrov. ### Nový Hyundai Lafesta EV… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Spomínate si na [Nissan Lafesta](https://www.netcarshow.com/nissan/2005-lafesta/)? Pravdepodobne, pretože toto japonské rodinné MPV z roku 2004 (modelový rok 2005) sa u nás nepredávalo. Rovnaký názov modelu, ale s úplne odlišným charakterom vozidla, už vyše rok využíva juhokórejská značka Hyundai. Po kovenčne poháňanom sedane predstavila aj jeho plne elektrickú verziu s maximálnym výkonom 150 kW a dojazdom 490 kilometrov. ### Nový Hyundai Lafesta EV Nový Hyundai Lafesta EV je krásny sedan s profilom fastbacku. Predáva sa v Číne a snaží sa tam bojovať s početnou konkurenciou. Po vizuálnej stránke sa elektrická verzia od tej so spaľovacím pohonom líši najmä krytom masky chladiča vo farbe karosérie a mierne zväčšenými rozmermi. Čínsky trh je značne odlišný od severoamerického, juhoamerického a európskeho, jednak po stránke konkurenčného tlaku, takisto z hľadiska spotrebiteľského správania. Model Lafesta EV je preto prispôsobený práve na požiadavky tohto trhu, o čom svedčia aj jeho úctyhodné rozmery 4 703 × 1 790 × 1 435 mm a rázvor náprav 2 700 mm. Na tamojšie pomery sa jedná o malý sedan. Pre porovnanie, náš európsky Mercedes-Benz A180d 7G-DCT Sedan má rozmery 4 549 × 1 796 × 1 446 mm a rázvor 2 729 mm. [GALLERY id=30334] Plne elektrická verzia Hyundai Lafesta EV disponuje trakčnými akumulátormi s maximálnou kapacitou 56,5 kWh, ktoré mu umožňujú dojazd veľmi solídnych 490 kilometrov. Je však potrebné uviesť, že tento dojazd sa nemeria metodikou WLTP, ktorá je platná u nás v Európe. V prípade merania podľa WLTP by bol dojazd nepochybne kratší. Cena Hyundai Lafesta EV nebola upresnená, do predaja príde začiatkom budúceho roka. Do Európy tento model s najväčšou pravdepodobnosťou nedorazí. Európskou alternatívou k Lafeste je model Elantra.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia