Najsilnejší z malých: Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC má vyše 300 koní

Rodina výkonných kompaktných modelov od Mercedes-AMG je konečne kompletná. Posledný chýbajúci článok, model GLA, sa dočkal verzie 35 4MATIC s estetickými a funkčnými vylepšeniami od AMG a ponúka mimoriadne pôsobivé technické parametre.
Vydané  Text: 
Nová generácia Triedy GLA zapôsobila nielen na nás. Najmenšie SUV značky prešlo technologickými vylepšeniami a po estetickej stránke sa priblížilo k zvyšným modernizovaným modelom značky. Príchod výkonnej verzie AMG 35 4MATIC bol otázkou času a dnes predstavuje siedmy výkonný kompakt výrobcu. Odlíšiť konvenčnú verziu GLA od tej športovej s paketom AMG je veľmi jednoduché – stačí sa pozrieť na prepracované predné partie a vertikálnu schému mriežky chladiča v štýle Panamericana. Vozidlo stojí na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s desaťlúčovým dizajnom, za príplatok však budú k dispozícii aj dvadsať a dvadsaťjedenpalcové disky. Zadné partie sú vylepšené o spojler zadného nárazníka s vložkou difúzora, odtrhovú hranu AMG na strešnom spojleri a dve okrúhle koncovky výfuku vľavo a vpravo.
Hoci sa automobilke podarilo aj do východiskovej verzie modelu GLA dostať krásny prémiový interiér, vo verzii AMG ponúkne tradične ešte o niečo viac prestíže a športového charakteru. O precíznosti finišu nemusíme pri Mercedese vôbec pochybovať, v prípade AMG sa bavme predovšetkým o novom športovom volante AMG Performance v koži napa, oceľových krytoch pedálov, upravej grafike palubného počítača so systémom MBUX, športových sedadlách či galvanizovaných radiacich pákach na volante. Zaujímavosťou je funkcia AMG TRACK PACE, ktorá zaznamenáva športové výkony šoféra. Všimli ste si tlačidlo S+ na volante? Aktivuje sa ním najvyššia verzia športového naladenia Šport+ podvozka s adaptívne nastaviteľným tlmením AMG RIDE CONTROL, motora a prevodovky. Na druhej strane vnútorného bloku volantu sú ďalšie dve tlačidlá, jedno z nich na nastavenie úrovne alebo úplné vypnutie ESP. Pri budúcom redakčnom teste sa obzvlášť tešíme na funkciu s názvom PRETEKÁRSKY ŠTART.
Vzhľad však rozhodne nie je to, čo by malo byť pre vás ako potenciálneho kupca najdôležitejšie. Zaujímavejšie sú vnútornosti crossoveru a jeho technické parametre. Dvojlitrový štvorvalcový motor je vybavený twin-scroll turbodúchadlom a podľa aktuálnej európskej metodiky sa zaraďuje pod triedu efektivity D. Zdvihový objem valcov 1 991 cm³ umožňuje dosahovať maximálny výkon 225 kW (306 k) a max. krútiaci moment až 400 Nm. Ten sa prenáša na predné aj zadné kolesá prostredníctvom AMG Performance 4MATIC, prevodovka je výlučne dvojspojková automatická AMG SPEEDSHIFT DCT 8G. Veľmi optimisticky výrobca zhodnotil spotrebu, ktorá sa má pohybovať okolo 7,5-7,4 l/100 km. Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 5,1 sekundy a maximálna rýchlosť je počítačom limitovaná na 250 km/h. Výfukový systém je vybavený nastaviteľnou klapkou, v závislosti od výberu jazdného programu sa úroveň zvuku pohybuje od športovej (Šport+) až po „decentnú“ (Klzká vozovka, Komfort, Šport).
„Na prednej náprave je použitá konštrukcia teleskopickej vzpery pruženia McPherson. Zadná náprava so štyrmi ramenami je cez pomocný rám tuho spojená s karosériou. Každé zadné koleso disponuje tromi priečnymi ramenami a jedným pozdĺžnym ramenom, ktorých kombinácia poskytuje maximálnu jazdnú stabilitu a pohyblivosť,“ uvádza Mercedes-Benz vo svojej tlačovej správe.
Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC
Motor2-litrový R4 s twin-scroll turbodúchadlom
Zdvihový objem1991 cm³
Výkon225 kW (306 k) pri 5 800/min
Max. krútiaci moment400 Nm pri 3 000 – 4 000 1/min
NáhonVariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC
PrevodovkaDvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Spotreba paliva kombinovaná7.5-7.4 l/100 km¹
Kombinované emisie CO₂171-170 g/km¹
Trieda efektívnostiD
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,1 s
Maximálna rýchlosť250 km/h²




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk