Pod veľký úspech sa podpísali predovšetkým výborné výsledky posledného štvrťroka, kedy automobilka zákazníkom dodala **112 000 automobilov**.
Najväčší odbyt si podľa očakávania pripísal model Tesla 3. Rekordný bol posledný štvrťrok nielen z pohľadu odbytu, ale aj výroby. Za sledované obdobie **vyrobila 105 000 automobilov**, opäť hral prím model Tesla 3, ktorých bolo 86 958 kusov.
Tesla Model 3 (2018)
Dodajme, že pod tento výsledok sa ešte nestihol v zásadnej miere podpísať nový výrobný závod, ktorý automobilka postavila v Číne.
Ak zoberieme do úvahy, že popri novej fabrike automobilka plánuje aj spustenie výroby modelu Y, méta **500 000 automobilov v roku 2020 je celkom reálna**.
Tesla Model Y (2020)
Na úspech, samozrejme, zareagovala aj cena akcií automobilky, ktoré si zásadne polepšili. Zdá sa teda, že lavírovanie na hrane existencie už automobilka nadobro zažehnala. Tento predpoklad podčiarkujú aj informácie úspešnom nábehu výroby v Číne ako aj o novom patente v oblasti akumulátorov.
### Lacnejšie akumulátory už čoskoro.
Kanadská filiálka automobilky si nechala zaregistrovať medzinárodný patent nového chemického zloženia li-ion akumulátorov. Podľa dostupných informácií sa jedná o pridanie nových chemických látok do elektrolytu NMC (nikl-mangan-kobalt). Tento typ akumulátorov Tesla aktuálne používa vo svojich stacionárnych akumulátorových úložných systémoch Powerwall a Powerpack.
Podľa zdroja z automobilky sa však novinka objaví aj akumulátoroch montovaných do automobilov. Novinka má priniesť viacero výhod, od predĺženia životnosti, zlepšenia výkonu až po zníženie výrobnej ceny akumulátorov. Do výroby by mala byť nová technológia vo veľmi populárnom sedane Tesla 3, ktorá sa bude vyrábať v novom závode v Číne.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk