Vráti sa klasický Defender pod značkou Grenadier?

Znie to nelogicky. Retro dizajn je v móde, no automobilky posielajú svoje ikony do dôchodku. Klasický Defender však možno ožije vďaka britskému miliardárovi Jimovi Ratcliffovi.
Vydané  Text: 
Bohatý Brit mal túto ikonu na muške už dlhšie. Najprv sa cez svoju firmu Ineos snažil prevziať výrobu pôvodného modelu, čo sa mu však nepodarilo. Láska k legende však bola veľká a bankové konto preplnené, a tak ho počiatočný úspech neodradil. Pustil sa do projektu takpovediac od nuly. Jeho auto, ktoré vraj legende ako keby z oka vypadlo, však logicky pôvodné meno mať nemôže. Bude sa volať **Ineos Grenadier**. Nič vám toto meno nehovorí? Hľadajte za ním tradičný britský humor. Je to meno krčmy, v ktorej Ratcliff podpísal zmluvu o spolupráci so spoločnosťou MBtech (Grenadier pub sa nachádza v londýnskej štvrti Belgravia). ### Moderná technika Prvé informácie naznačujú, že s pôvodným modelom bude mať novinka spoločný dizajn a koncepciu podvozka. Nové predpisy nepustia, a tak konštrukčná firma MBtech sídliaca v Stuttgarte do retro kabáta ukryje špičkovú modernú techniku. Okrem modernej techniky však vo firme MBtech ladia moderné asistenčné systémy aj luxusnú výbavu. Dnes už napríklad vieme aj to, že oceľový rám zostane zachovaný, panely karosérie však budú z hliníka. Pod prednú kapotu firma podľa všetkého staví na klasiku, motory má dodávať BMW. Otázne však je, aké. Objavili sa totiž úvahy, že by mohol byť elektromobilom. Tento smer uvažovania podporuje fakt, že sa firma MBtech zaoberá vývojom elektrických a elektronických komponentov pre automobilový priemysel. Zvládli by však konzervatívni Briti takúto zásadnú, ba až kacírsku, zmenu? ### Bude britský O tom, ako sa v prípade techniky pán Ratcliff rozhodne, môže iba špekulovať. Prezradil však už to, že auto plánuje vyrábať doma. Nová fabrika vyrastie v meste Bridgend. 500 zamestnancov v nej má ročne vyrábať 15- až 20-tisíc automobilov. Nuž, je to veľmi smelý plán. No keď máte k dispozícii 600 miliónov libier, nič nie je nemožné. Prvé kusy by z výrobných pásov mali zísť už o dva roky.

Land Rover v Nitre ukázal nový Defender, ktorý práve debutoval aj vo Frankfurte

Nový Defender je výsledok 70 rokov vývoja značka Land Rover.


Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk