Peugeot vo Frankfurte
Stánok francúzskej automobilky bude asi najviac zdobiť športové kupé RCZ, ktoré sa už ukázalo v plnej kráse. Skrátka však neobídu ani ekológovia či rodinne zameraní návštevníci.
Vydané Text: Redakcia
Jednoznačne pozitívne prijaté krivky konceptu 308 RC-Z znamenali posunutie tohto modelu do sériovej výroby. Výrobca najprv len jemne poodhalil oficiálne tvary, teraz sú už však zverejnené všetky časti jeho tela a k dispozícii sú aj ďalšie informácie. Model RCZ predstavuje klasické dvojdverové kupé s usporiadaním sedadiel 2+2, ktoré to má namierené hlavne proti Audi TT. V tabuľke motorov padne hneď do očí výkon 147 kW (200 k) prepĺňaného benzínového agregátu 1.6 THP. Nebude chýbať ani hybridná verzia, ktorá však zatiaľ predstavuje len koncept a objaviť by sa mala až na jeseň roka 2011.
Podobne ako v modeli 3008 HYbrid4 bude predné kolesá roztáčať naftová pohonná jednotka 2.0 HDi (120 kW/163 k) a zadné si zoberie na starosť elektromotor s výkonom 27 kW/37 k. Ponuka obsahuje aj slabšiu verziu agregátu 1.6 THP (115 kW/156 k) či známy naftový motor 2.0 HDi (120 kW/163 k). Dizajnérskou špecialitou športového kupé je tvar strechy a zadného okna, ktorý sa familiárne označuje ako dvojitá bublina (double bubble). Auto je okrášlené LED technológiou a nezabudlo sa ani na praktickú stránku. Kufor modelu RCZ má v základe 321 litrov (VDA), po sklopení zadných operadiel ho možno zväčšiť na 639 litrov. Honosne vyzerajúci interiér s množstvom kože a elegantných prvkov si určite nájde svojich fanúšikov.
**Peugeot 5008**
Svetovú premiéru vo Frankfurte bude mať aj kompaktný rodinný van s označením 5008, ktorý je veľkorysejšou alternatívou k modelu 3008. Vzťah medzi 3008 a 5008 by sa dal interpretovať aj ako Citroën C4 Picasso vs. Citroën Grand C4 Picasso. Model 5008 je dlhý 4 529 mm, a rázvorom 2 728 mm (zhodný s C4 Picasso) o 20 mm prekonáva kombi 308 SW. Interiér je päť- alebo sedemmiestny, pričom zadné dva rady tvorené samostatnými sedadlami sa sklápajú do rovnej podlahy. Miesta v druhom rade sa dajú nastaviť na dĺžku v rozsahu 130 mm a operadlo ponúka dve polohy sklonu. Variabilitu ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlo spolujazdca smerom dopredu a vytvoriť tak priestor dlhý až 2,76 metra. Batožinový priestor ponúka objem od 679 litrov pri päťmiestnej konfigurácii až po maximum 1 754 litrov.
Podvozkové komponenty zdieľa model 5008 s ostatnými modelmi skupiny PSA. Zadná náprava s torzne pružnou priečkou však bola prispôsobená predpokladanému vyššiemu zaťaženiu. Ponuka motorov obsahuje benzínové agregáty 1.6 od BMW vo výkonových verziách 88 kW/120 k a s prepĺňaním 110 kW/150 k. Častejšou voľbou budú naftové agregáty. Základ predstavuje 1.6 HDi (80 kW/109 k), ktorý môže kombinovať aj s automatickou prevodovkou v ponuke je aj 2.0 HDi (110 kW/150 k resp. 120 kW/163 k s automatickou prevodovkou).
**Koncept Peugeot 3008 HYbrid4**
Rozmach ekologických vozidiel zachytil Peugeot úplne odlišným spôsobom ako konkurencia. Označenie hybrid znamená v prípade francúzskej značky kombináciu elektromotora a naftového agregátu. Koncept 3008 HYbrid4 využíva pohonnú jednotku 2.0 HDi (120 kW163 k), ktorá prenáša najvyšší krútiaci moment 300 Nm na prednú nápravu, zadné kolesá roztáča maximálnou silou 200 Nm elektromotor s výkonom 27 kW (37 k). Napájaný je Ni-MH akumulátorom, ktorý je umiestnený vzadu (podobne ako elektromotor) pod úložným priestorom. Elektromotor slúži zároveň ako generátor, čiže pri spomaľovaní alebo brzdení dobíja batérie.
Pohonné ústrojenstvo s celkovým výkonom 147 kW (200 k) je spriahnuté so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Z technického hľadiska ide o tzv. full-hybrid, ktorý dokáže jazdiť aj len na elektrinu, čiže s nulovými emisiami. Vo vyslovene ekologickom režime by malo vozidlo ustálenou rýchlosťou prejsť 4,5 km. Ekologické chúťky modelu sa nepodpísali pod stratu dynamiky, model 3008 HYbrid4 dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy a maximálne by mal uháňať 209 km/h. Na každý kilometer vypustí tento model do ovzdušia 99 g CO2, no a priemerná spotreba by mala byť len 3,8 litra nafty na 100 km, čo pri nádrži s objemom 60 litrov znamená dojazd takmer 1 600 km. Peugeot 3008 HYbrid4 by sa mal objaviť na trhoch koncom budúceho roka.