Doteraz robila prísna emisná regulácia vrásky na čele najmä výrobcom nových automobilov, ktorí sa museli popasovať s prísnymi normami a inou metodikou merania spotreby. Ako však vieme, skutočná spotreba sa do veľkej miery líši v závislosti od rôznych faktorov. **Ovplyvniť ju môže napríklad počasie či jazdný štýl konkrétneho vodiča.** A práve na spôsob jazdy vodičov si chce Európska únia v najbližšom období posvietiť. Od roku 2020 budú musieť výrobcovia do vozidiel montovať nový prvok s názvom FCM (Fuel Consumption Monitor), ktorého **úlohou bude monitorovať a uchovávať údaje o vašej spotrebe paliva.** Tieto výsledky potom môžu na emisnej kontrole porovnávať s udávanými hodnotami výrobcu podľa metodiky WLTP.
Momentálne nie je známe, čo plánuje Európska únia s týmito dátami robiť. Mnohí však pochybujú, že tento zber údajov sa bude využívať len na „štatistické účely“. **Existujú názory, že v budúcnosti môžu vzniknúť nové dane z vysokej spotreby, ktoré budú platiť vodiči s ťažkou nohou na akcelerátore pri prekročení výrobcom udávanej hodnoty.**
Prvok s merajúci spotrebu (FCM) by sa mal začať, podľa magazínu Focus.de, montovať do novo homologizovaných modelov už od roku 2020, pričom **od 1.1.2021 má byť FCM povinný pre každé predané vozidlo v Európe.**
–KONIEC ČLÁNKU–
AUTOVINY.SK » Aktuality » Chystá sa nová daň z vysokej spotreby paliva? Európska únia chce takto zaznamenávať vašu spotrebu v aute!
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk