TOYOTA GAZOO Racing ovládla preteky v Bahrajne

Tím TOYOTA GAZOO Racing dosiahol tretie víťazstvo na svetovom šampionáte vytrvalostných súťaží FIA (WEC) v sezóne 2019 – 2020, keď na podujatí 8 hodín Bahrajnu skončil v napínavých pretekoch na prvých dvoch miestach.
Vydané  Text: 
Úradujúci svetoví šampióni čelili mimoriadne nepriaznivému hendikepu za úspech – obmedzenej hybridnej posile a nižšiemu povolenému prídelu paliva na kolo. Avšak vďaka dobrej stratégii, rýchlym zastávkam v boxoch a konzistentným výkonom na trati, a rovnako aj pozoruhodnej spoľahlivosti počas celých pretekov s dĺžkou viac ako 1 390 km dokázali túto náročnú výzvu prekonať. Posádka Toyoty TS050 HYBRID č. 7 v zložení Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López zvíťazila v tejto sezóne už druhýkrát a zároveň sa posunula na prvé miesto rebríčka súťažných jazdcov svetového šampionátu. Na druhom mieste s odstupom jedného kola prešla cieľom Toyota TS050 HYBRID č. 8 s posádkou Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Brendon Hartley, ktorá čelila handikepu za úspech ešte o 0,21 s viac na kolo než jazdci sesterského vozidla. Tím v tejto sezóne ešte len počas štyroch pretekov získal už tretíkrát prvé dve miesta, čo je dokonalý výsledok.
Počas dramatického štartu pretekov sa vozidlo č. 5 tímu Ginetta stretlo s jednotkou tímu Rebellion, ktorý štartoval z pole position. Obe vozidlá skončili v šmyku, zasiahli Sébastienovu osmičku a poškodili mu ľavú prednú časť karosérie. Kým Sébastien štartujúci z tretieho miesta sa preto prepadol až na 10. miesto, Mike štartujúci zo štvrtého miesta sa úlomkom na trati vyhol a následne sa ujal vedenia. Po výjazde safety car sa Sébastien dokázal už do 10. kola pretekov prebojovať s osmičkou na tretie miesto, zatiaľ čo Mike krátko pred prvým tankovaním ešte zvýšil vedenie vozidla č. 7. Mike sa vrátil na trať s náskokom vyše 30 sekúnd pred šestkou tímu Ginetta, avšak Sébastien, ktorého osmička si vyžiadala výmenu prednej časti karosérie, jazdil ako štvrtý. V priebehu ďalšej polhodiny sa Sébastien vďaka dynamickej jazde prebojoval do prvej trojky a toto úsilie sa mu následne vyplatilo. Po tesnej bitke so šestkou tímu Ginetta jazdil v 43. kole ako tretí. Krátko po uplynutí 90 minút od štartu pretekov odovzdával Mike jazdiaci na prvom mieste sedmičku Kamuimu, zatiaľ čo Brendon prevzal volant osmičky. Obe vozidlá sa do pretekov vracali s novým obutím. Po dva a pol hodine od štartu došlo v pretekoch k zvratu, keď sa jednička tímu Rebellion, ktorá predtým usilovne bojovala v snahe znížiť svoj odstup za Kamuim s vozidlom č. 7, stratila na päť minút v boxoch kvôli technickej poruche. Brendon s osmičkou sa preto posunul na druhé miesto, avšak s viac ako minútovým odstupom za Kamuim.
Tím TOYOTA GAZOO Racing mal preteky aj ďalej pod kontrolou. Najbližším prenasledovateľom bola päťka tímu Ginetta, s oneskorením dve kolá kvôli problematickému priebehu prvej časti pretekov. V čase tri a pol hodiny pred koncom pretekov potom ťažkosti spomínaného vozidla pokračovali. Tento monopost musel zastaviť pri trati, takže tretie miesto prenechal jednotke tímu Rebellion, ktorá mala oneskorenie tri kolá. Dlho potom, čo sa nad Bahrajnským medzinárodným okruhom zotmelo, sa posádky oboch vozidiel Toyota TS050 HYBRID vzhľadom k veľkému náskoku rozhodli až do konca pretekov radšej neriskovať. Po odstúpení oboch vozidiel tímu Ginetta nakoniec do cieľa dorazili iba tri vozidlá kategórie LMP1. Cieľovú pásku ako prvý po 257 kolách pretekov preťal José za volantom sedmičky, a vybojoval tak osembodový náskok v rebríčku súťažných jazdcov svetového šampionátu pred posádkou vozidla č. 8 s Kazukim za volantom, ktorý s vozidlom prišiel do cieľa na druhom mieste. TOYOTA GAZOO Racing vedie v súboji o pohár konštruktérov s náskokom 41 bodov pred tímom Rebellion. Svetový šampionát bude pokračovať v budúcom roku, kedy sa 23. februára po dvojročnej absencii vráti do texaského Austinu na preteky Šesť hodín Circuit of the Americas. Ide o prvé z dvojice súťažných podujatí v Spojených štátoch – druhé budú preteky 1 000 míľ Sebringu 20. marca.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk