Iba pred mesiacom sme na Autovinách informovali, že [Volkswagen plánuje v zásadnej miere reorganizovať svoju výrobu](https://www.autoviny.sk/novinky/120306/volkswagen-passat-sa-bude-vyrabat-na-slovensku-v-hre-su-aj-dalsie-klucove-modely). Hovorilo sa dokonca o najväčšej transformácii nemeckého koncernu v jeho histórii.
Jedným z opatrení optimalizácie výroby malo byť presunutie výroby niektorých kľúčových modelov do bratislavského výrobného závodu, ale okrem Slovenska bolo v hre aj napríklad Turecko. To sa však stalo nepriaznivým z dôvodu jeho vojenskej ofenzívy v Sýrii, dôsledkom ktorej Volkswagen zvažuje svoje pôvodné plány. Práve tam mala pritom prebiehať časť výroby Karoqu, ale aj novej Škody Superb a Volkswagen Passat. Zatiaľ Volkswagen nevydal formálne stanovisko k tureckej otázke.
Dnes sa má [podľa Denníka E](https://e.dennikn.sk/minuta/1681704) za potvrdené, že sa v bratislavskom závode bude vyrábať Škoda Karoq. Odvoláva sa na vyjadrenia šéfa Škodovky Bernharda Maiera v rozhovore pre magazín [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/why-skoda-ceo-fears-brand-may-miss-out-sales).
V súčasnosti sa v bratislavskom závode vyrábajú prevažne automobily VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7 či Volkswagen Up (vrátane elektrickej verzie e-Up). Je možné, že sa Slovensko bude uchádzať aj o výrobu nového Volkswagenu Passat, lenže v tejto otázke ešte nie je rozhodnuté a predvídať kroky Volkswagenu je veľmi smelé.
Odborári (a teda zrejme aj zamestnanci) sa o presunutí výroby Škody Karoq do Bratislavy dozvedeli ešte v novembri, uvádzajú zdroje. Nábeh výroby nového modelu si vyžiada relatívne dlhý čas a nové investície, pričom koncern Volkswagen zatiaľ neinformuje o tom, ako sa nová výroba prejaví z personálneho hľadiska.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk