Nový Jaguar F-Type končí s V6, ale V8 ostáva!
Jaguar F-Type zreje do krásy, okrem faceliftu sa ale dočkal aj vylepšenia techniky.
Vydané Text: Erik Stríž
Predné partie nadobudli nepomerne agresívnejší charakter a viac sa priblížili k dizajnu ostatných modelov výrobcu. V porovnaní s nimi je však F-Type ešte ostrejší, čím chce zdôrazniť svoje zameranie sa na športovú jazdu.
Zadné partie prešli menej zásadnými zmenami, môžeme teda sledovať starý známy dizajn zadných svetiel, ktoré sa dočkali iba mierne hranatejšieho vyhotovenia.
Profil vozidla sa prakticky nemení a zmeny v interiéri považujme tiež za evolučné. Interiéru po novom dominuje **12,3-palcový displej priamo pred volantom**, ktorý nahradil analógový prístrojový panel. Ďalší displej je potom zapustený do stredovej konzoly palubovky, ale významné ovládače ostali aj naďalej poctivé mechanické.
### Dvakrát osemvalec s preplňovaním
Pod prednou kapotou, ktorá sa tiež dočkala nových tvarov, bude pracovať osemvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom **331 kW** (450 koní) a max. krútiacim momentom **580 Nm**. Tento agregát bude možné konfigurovať s pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Slabší šesťvalec sa v európskej ponuke automobilky zatiaľ nevyskytuje, čo je pre mnohých pomerne veľkým prekvapením.
Zdá sa, že vyhodenie šesťvalca a jeho ponechanie osemvalca je čosi, čo ide proti súčasnému trendu, ale je potrebné uvedomiť si, že základnou motorizáciou je tá **s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom** s max. výkonom 221 kW (300 koní) a max. krútacim momentom 400 Nm.
Okrem uvedeného maximálneho výkonu sa uvedeným osemvalec bude dodávať aj vo výkonnejšom naladení, ktoré dostanete verzia **F-Type R**. Maximálny výkon v tejto verzii dosiahne až **423 kW** (575 koní) a max. krútiaci moment **700 Nm**. F-Type R sa však bude dodávať výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies a z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za **3,7 sekundy**.
Zaujímavosťou je, že nový F-Type prichádza aj s funkciou **Quiet Start**, po ktorej aktivácii sa zníži úroveň hluku motora. Je to niečo podobné ako uviedol Ford pri svojom modeli Mustang.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia