Nový SEAT Leon sa bude podobať na Tarraco, výrobca ho už začal odhaľovať

Nový SEAT Leon sa začína pomaly odhaľovať, budúci rok môže priniesť do svojej kategórie silný vietor.
Vydané  Text: 
Prvé oficiálne zábery nového SEAT Leon sa objavili v súvislosti predstavením úplne iného projektu. SEAT spoločne so španielskym ministerstvom dopravy, magistrátom mesta Barcelona a spoločnosťou ETRA (Electronic Trafic) prepojil automobily so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0. Vodiči vďaka nej dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa im zobrazujú v reálnom čase priamo na displejoch v interiéri auta. Ukážka tejto technológie vyzerá vskutku zaujímavo a môže pomôcť k plynulosti cestnej premávky, čím aj k znižovaniu emisií, ktoré doprava produkuje. Najväčšia záťaž na spaľovacie motory totiž vzniká pri rozbiehaní sa z pokoja a keby sa vodičom podarilo vyhnúť sa zbytočnému zastavovaniu, plynulou jazdou by mohli šetriť svoje peňaženky i životné prostredie. Na predmetnom videu vystupuje Jordi Caus, šéf oddelenia koncepcií mestskej mobility v spoločnosti SEAT. Jazdí na hatchbacku Leon novej generácie, ktorej vzhľad je dôsledne maskovaný pomocou čiernobielych fólií. Niekoľko detailov však viditeľných predsa len je: napríklad grafika a približný tvar zadných svetlometov, ako aj svetelný podpis tých predných. Nápadne pripomínajú tie, ktoré nachádzame na esúvečku SEAT Tarraco – je teda možné, že tento estetický koncept predných svetlometov bude novým vizuálnym štandardom značky. Spočiatku sme si mysleli, že interiér zachytený na videu neprešiel významnými znamenami, lenže zo SEATU nás upozornili na to, že sa jedná o palubovku prebratú z modelu Arona. Tá v Leone ešte chvíľu počká na svoj mediálny debut. Nový SEAT Leon by mal podľa očakávaní priniesť vylepšenú koncepciu interiéru, hodnotnejšie materiály a snáď aj o niečo viac priestoru. V konfigurácii s automatickou prevodovkou DSG ponúkne aj úplne nové vyhotovenie páky prevodovky, ktoré bude po novom elektronické – vodič teda nebude musieť posúvať pákou po vymedzených drážkach, prevodové stupne bude ovládať iba dotlačením páky smerom vpred, dojazdu, prípadne do boku. Manuálne radenie tak bude v automatickej prevodovke možné iba ak páčkami za volantom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk