Kia zverejnila nové logo a dizajnový smer budúcnosti: prinášame rozšírenú fotogalériu

Nové logo značky Kia prichádza v minimalistickej podobe a na vozidle, ktoré nás prekvapilo svojou odlišnosťou od súčasných modelov.
Vydané  Text: 
Kia Futuron je štúdia, ktorá sa dočkala svojej premiéry na veľtrhu China International Import Expo (CIIE). Čínsky trh je pre Kiu očividne dôležitý a zaujímavý, ukázať sa na ňom ako značka pripravená na budúcnosť je kľúčové. A budúcnosť autopriemyslu sa teraz zdá byť elektrická, Kia je pripravená elegantným spôsobom prijať životný štýl s nulovými emisiami. V Európe to dokazuje napríklad elektrickými modelmi e-Niro a e-Soul. Crossover so vzhľadom kupé by mal byť vzorom pre elektromobily budúcnosti. Päťmiestny automobil je dlhý 4 850 mm a vysoký 1 550 mm, pričom rázvor kolies predstavuje 3 000 mm. Štúdia nadobro vychádza zo zabehnutých koľajníc dizajnu a prestavuje značku ako ochotnú riskovať. Klasický estetický a funkčný prvok, takzvaný tigrí nos (vyhotovenie masky chladiča) už vo Futurone nie je, namiesto neho výrobca použil akýsi kryt vo farbe karosérie s 3D efektom. Dominantým prvkom prednej časti vozidla sú po novom LED svetlomety. Kia tento nový vzhľad prednej masky nazvala Star Cloud, ktorý vychádza z motívu nočnej oblohy. Hviezdy interpretuje pomocou bodových LED svetiel. Podobný motív nachádzame na zadnej časti, kde zadné svetlá tiež nadobúdajú priestorový efekt. Svetlá vpredu i vzadu na pohľad farebne splývajú s farbou karosérie, čo Kia nazvala dračou kožou (The Dragon Skin). Vďaka takejto farebnej schéme koncept na prvý pohľad budí dojem, že vôbec svetlá nemá. Kia Futuron je plne elektrická a má byť nositeľom technológií pre autonómnu jazdu štvrtej úrovne. To znamená, že k svojej prevádzke na cestách vôbec nepotrebuje vodiča, posádku dokáže voziť počítač sledujúci okolie cez senzor LIDAR. Batérie sú uložené v podlahe a namiesto jedného elektromotora má až štyri, pre každé koleso jeden. ### Nové logo KIA
Zaujímavým detailom je tiež použitie nového loga značky Kia. Automobilka dnes používa oválne logo s konzervatívnym typom písma, ale na štúdii Futuron nachádzame svietiace logo so štylizovanými kurzívami „KIA“. Kedy a či vôbec sa nové logo dostane aj do sériových modelov značky, zatiaľ nevieme.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia