Nová Kia Optima prekonala očakávania: kľúčové informácie o horúcej novinke

Od novej generácie vozidiel Kia Optima, ktoré sa na juhokórejskom trhu predávajú ako model K5, sa očakávalo veľmi veľa. Aj napriek tomu sú všetci milo prekvapení smerom, ktorým sa Kia vydala.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Úchvatný fastback, ktorý opäť posúva značku Kia do povedomia ľudí so záujmom o prémiové vozidlá. Nová Kia K5 je obrazom modelu Optima a stavia na odvážnom exteriérovom dizajne, ktorý sme doteraz u tejto juhokórejskej značky nemohli vidieť. Nie je trúfalé tvrdiť, že po estetickej stránke šliape na päty aj Stingeru GT. Kia Motors teda dnes zverejnila fotografie exteriéru úplne nového sedanu Kia K5, označuje ho aj ako fastback. Predstavuje odvážny nový smer dizajnu značky. Nová Kia K5 prináša športový, moderný a odvážny imidž. Predná časť vozidla je charakterizovaná impozantnou novou verziou „tigrieho nosa“ s trojrozmerným efektom. Vraj ešte „organickejšie integruje masku chladiča a svetlomety“. Textúra masky vychádza zo vzhľadu žraločej kože, čím sa má evokovať sila a dravosť, pritom si zachováva eleganciu. Nové predné svetlomety so svetelným podpisom „srdcového rytmu“ počas dňa je taktiež úplnou novinkou a pravdepodobne sa bude v budúcich modeloch Kie objavovať častejšie. Profil nového modelu pôsobí svalnatejšie ako predchodca, pričom karoséria sa smerom dozadu plynule zužuje, čo ešte viac podporuje dynamický vzhľad. Zaujímavým estetickým doplnkom je lesklý strieborný pruh ťahajúci sa od spätných zrkadiel až k zadným partiám, kde sa otáča a vracia späť dopredu. Okrem vizuálneho efektu však nemá žiadny praktický význam. Nový model je dlhší a širší ako jeho predchodca. Dĺžka nového modelu sa zväčšila o 50 mm na 4 905 mm a šírka o 25 mm na 1 860 mm. Rázvor kolies je predĺžený na 2 850 mm, čo by malo mať priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti a komfort. Celková výška automobilu klesla o 20 mm na 1 455 mm.
Zadná časť modelu je taktiež vybavený novým dizajnom zadných kombinovaných svetiel, ktorý vzdialene pripomína Stinger, ale upravuje ho do ešte modernejšej a uhladenejšej podoby. K5 bude k dispozícii s celým radom nových 19-, 18-, 17- a 16-palcových hliníkových a zliatinových diskov. Nová generácia modelu K5 bude uvedená na trh na domácom kórejskom trhu značky v decembri a o verzii Optima pre Európu sa snáď dozvieme viac čoskoro. Očakáva sa, že pohon vozidla zabezpečí nový prepĺňaný benzínový motor s objemom 2,5 litra a výkonom takmer 300 koní kombinovaný s osemstupňovým automatom DCT a pohonom všetkých kolies. Pokiaľ sa novinka dostane na európsky trh, predpokladáme prítomnosť aj vznetovej alebo hybridnej verzie. Pre úplnosť, na Slovensku kúpite model KIA Optima SW od 22 990 eur, Kia Optima SW GT od 38 390 eur a KIA Stinger od 37 900 eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia