Prvý elektromobil od Lexusu je UX 300e, dá sa ovládať aj cez mobil a prejde 400 kilometrov

Iba pred niekoľkými dňami sme čitateľom priniesli článok o tom, že Lexus pripravuje svoj prvý plug-in hybrid a dnes sa dozvedáme, že zašiel ešte ďalej ukázal rovno elektrický crossover UX 300e.
Vydané  Text: 
Má optimálnu veľkosť, elektrický motor s maximálnym výkonom 150 kW, krútiaci moment 300 Nm a trakčné akumulátory, ktoré umožňujú dojazd 400 kilometrov. Striedavým prúdom sa dá nabíjať prostredníctom 6,6 kWh palubnej nabíjačky, ale jednosmerným prúdom až do rýchlosti 50 kWh. To znamená, že na vhodnej nabíjacej stanici sa 54,3 kWh akumulátory dobijú za menej ako jednu hodinu. Takže stačí jedna návšteva kina alebo nákupného centra a máte elektromobil pripravený na ďalšie dni prevádzky.
Prvý elektromobil od Lexusu vychádza z crossovera UX do takej miery, že si adaptoval celý jeho vzhľad. Ako fanúšikovia dizajnu Lexusu oceňujeme, že sa výrobca nevydal cestou násilného upozorňovania na elektrický pohon, preto je UX 300e na pohľad rovnaký ako jeho alternatívy na hybridný pohon (benzín+elektrina). Rozmerná maska chladiča teda ostala na prvý pohľad rovnaká, takisto vzhľad interiéru.
Zaujímavosťou elektromobilu Lexus UX 300e sú rozšírené funkcie konektivity s mobilnými zariadeniami. Aplikácia umožňuje diaľkovo ovládať rôzne komfortné funkcie, napríklad klimatizáciu, vyhrievanie sedadiel či rozmrazovanie okien, ale aj informovať majiteľa o stave vozidla a úrovni nabitia akumulátorov.
Elektrický model UX 300e má zároveň jednu z najtichších kabín vo svojej triede, platforma GA-C bola vylepšená o dodatočné vzpery a optimalizáciu tlmiacej sily tlmičov tak, aby zodpovedali dynamickým zmenám po elektrifikácii. Lexus UX 300e sa v Európe dostane do predaja už budúci rok.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia