Extravagantný Mercedes-Maybach GLS je to najluxusnejšie, čo si od Mercedesu môžete kúpiť
Nový model Mercedesu v sebe spája prvky, ktoré si s inými modelmi rozhodne nespletiete a vďaka ktorým púta pozornosť hneď na prvý pohľad.
Vydané Text: Erik Stríž
Na prvý pohľad nápadná maska chladiča v sebe nemá zakomponovanú typickú trojcípu hviezdu, tá sa v malej verzii nachádza až na kapote. Ďalším výrazným prvkom je použitie chrómu nielen na samotnej maske, ale aj na nárazníku, bočných stĺpikoch a zadnej časti. Jednoznačnou rozpoznávacou črtou je tiež dvojfarebná karoséria.
Unikátne sú aj kolesá, ktoré sú 22-palcové, avšak predpokladá sa, že väčšina zákazníkov si priplatí za o palec väčšie disky, na ktorých je aj viac lúčov a dizajnom ladia s prednou maskou.
### Interiér
Redizajnom si prešla aj zadná časť kabíny, z ktorej výrobca odstránil tretí rad sedadiel, avšak rázvor 3 135 milimetrov zostal zachovaný, čím poskytuje oveľa väčší komfort pasažierom sediacim vzadu. Spolujazdci si môžu nastaviť sedadlá do rôznych polôh, vrátane polohy na spanie.
Nové sú tiež materiály v kabíne, ktoré sú oveľa kvalitnejšie a pocit luxusu a pohodlia zvyšujú aj masážne funkcie sedadiel.
Kokpitu dominuje jemná svetlá koža doplnená drevenými dekormi, hliníkové prvky a špičkové displeje infotainmentu MBUX – dve 12,3″ obrazovky vpredu a dve 15″ obrazovky vzadu.
Mercedes-Maybach GLS sa predáva v päťmiestnej verzii, avšak **najluxusnejšia verzia je štvormiestna**, keďže medzi zadnými sedadlami je ukotvená stredová konzola so stolčekom a vstavanou chladničkou s minibarom. Atmosféru luxusu tiež dotvára rozsiahla panoramatická strecha, cez ktorú môžete pozorovať nočnú oblohu a náladové osvetlenie či prémiové audio Burmester.
### Technické špecifikácie
Vozidlo sa bude predávať od začiatku iba v jedinej konfigurácii **600 4Matic**. Jedná sa o mild-hybrid so základom v zážihovom osemvalci twin-turbo s objemom 4,0 litra, ktorému vypomáha 48 V palubná sieť.
Pohonná jednotka disponuje maximálnym výkonom 410 kW/558 koní pri 6 000 otáčkach a max. 730 Nm krútiaceho momentu od 2 500 do 5 000 otáčok.
Deväťstupňová automatická prevodovka krútiaci moment distribuuje na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému 4Matic. Aj napriek hmotnosti 2,7 tony dokáže auto zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 5 sekúnd a dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 209 km/h.
Jediným tajomstvom zostáva aj naďalej cena tohto vozidla, ktoré by sa malo začať predávať v druhej polovici budúceho roka.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia