Toyota RAV4 konečne prichádza ako plug-in hybrid! Vieme, kedy príde na Slovensko

Prvá plug-in hybridná Toyota RAV4 dosahuje maximálny výkon pohonnej sústavy až 225 kW (306 koní) a produkuje iba 30 gramov CO2 na kilometer!
Vydané  Text: 
Svetovou premiérou nového modelu RAV4 Plug-in Hybrid na autosalóne v Los Angeles otvára Toyota novú dôležitú kapitolu v histórii modelu RAV4, celosvetovo prvého SUV na rekreáciu a voľný čas. Prvá plug-in hybridná Toyota RAV4 stavia na viac ako 20 rokoch skúseností, počas ktorých automobilka razila cestu hybridnému pohonu, aby dnes prestavila vozidlo, ktoré má ambície byť výkonnejšie než ktorýkoľvek z konkurentov v danej triede, ale zároveň vykazovať i nižšiu úroveň emisií a spotreby paliva. Vozidlo zaujme pozíciu na vrchole piatej generácie radu RAV4, ktorý opäť potvrdil svoje historické postavenie jedného z najobľúbenejších SUV na európskom trhu s počtom viac ako 120-tisíc objednaných kusov od tohtoročného uvedenia na trh (z toho vyše 105-tisíc kusov verzie s hybridným pohonom – údaje pre západnú Európu). Postavenie Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid na vrchole modelového radu RAV4 a pozícia vlajkovej lode medzi súčasnými hybridnými modelmi Toyota pramení z kombinácie vysokého výkonu a dokonalých jazdných schopností, mimoriadne nízkej spotreby, dynamických vlastností podvozkovej platformy GA-K a jazdného správania na cestách aj v teréne so štandardne dodávaným systémom pohonu AWD-i (inteligentní elektrický systém pohonu všetkých kolies). Vďaka skúsenostiam získaným v rámci vývoja dvoch generácií modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota skvelé predpoklady i na výrobu svojho nového pohonu pre RAV4.
So systémovým výkonom 306 k/225 kW má toto vozidlo potenciál ponúknuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h len za 6,2 sekundy (predbežné údaje podliehajúce konečnej homologácii), a prekonať tak všetkých konkurentov s klasickým pohonom. Okrem toho je na najlepšej ceste dosiahnuť najnižšie emisie CO2 a spotrebu paliva v danej triede: doterajšie údaje Toyoty (pred konečnou homologáciou) podľa štandardnej metodiky WLTP uvádzajú emisie CO2 pod 30 g/km. Tejto úrovni nedokáže konkurovať žiadne dnešné plug-in hybridné SUV strednej triedy s pohonom všetkých kolies. Toyote sa podarilo účinne implementovať elektrickú výkonovú podporu na dosiahnutie podstatného nárastu výkonu v porovnaní so štandardnou Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula nový vysokokapacitný lítiovo-iónový akumulátor a doplnila jednotku riadenia energie hybridného systému o menič pre zvýšené napätie. Pod kapotou nájdeme rovnaký 2,5-litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force ako v štandardnom modeli RAV4 Hybrid. Rýchlou akceleráciou z miesta sa však výhody nekončia. RAV4 Plug-in Hybrid bude tiež disponovať dlhším dojazdom v čisto elektrickom režimu (EV) pri nulovej spotrebe benzínu a úplne bez výfukových emisií. Predpokladá sa, že dojazdová vzdialenosť (podľa metodiky WLTP) prekoná 60 km, čo je viac než u konkurenčných plug-in hybridných modelov SUV a tiež viac, než predstavuje priemerná denná vzdialenosť dochádzania európskych majiteľov (50 km). Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedená na slovenský trh v druhej polovici roku 2020.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia