Toyota RAV4 konečne prichádza ako plug-in hybrid! Vieme, kedy príde na Slovensko
Prvá plug-in hybridná Toyota RAV4 dosahuje maximálny výkon pohonnej sústavy až 225 kW (306 koní) a produkuje iba 30 gramov CO2 na kilometer!
Vydané Text: Erik Stríž
So systémovým výkonom 306 k/225 kW má toto vozidlo potenciál ponúknuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h len za 6,2 sekundy (predbežné údaje podliehajúce konečnej homologácii), a prekonať tak všetkých konkurentov s klasickým pohonom. Okrem toho je na najlepšej ceste dosiahnuť najnižšie emisie CO2 a spotrebu paliva v danej triede: doterajšie údaje Toyoty (pred konečnou homologáciou) podľa štandardnej metodiky WLTP uvádzajú emisie CO2 pod 30 g/km. Tejto úrovni nedokáže konkurovať žiadne dnešné plug-in hybridné SUV strednej triedy s pohonom všetkých kolies.
Toyote sa podarilo účinne implementovať elektrickú výkonovú podporu na dosiahnutie podstatného nárastu výkonu v porovnaní so štandardnou Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula nový vysokokapacitný lítiovo-iónový akumulátor a doplnila jednotku riadenia energie hybridného systému o menič pre zvýšené napätie. Pod kapotou nájdeme rovnaký 2,5-litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force ako v štandardnom modeli RAV4 Hybrid.
Rýchlou akceleráciou z miesta sa však výhody nekončia. RAV4 Plug-in Hybrid bude tiež disponovať dlhším dojazdom v čisto elektrickom režimu (EV) pri nulovej spotrebe benzínu a úplne bez výfukových emisií. Predpokladá sa, že dojazdová vzdialenosť (podľa metodiky WLTP) prekoná 60 km, čo je viac než u konkurenčných plug-in hybridných modelov SUV a tiež viac, než predstavuje priemerná denná vzdialenosť dochádzania európskych majiteľov (50 km).
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedená na slovenský trh v druhej polovici roku 2020.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia