Koľko zaplatíte za elektrifikované autá KIA po odpočítaní dotácií od štátu? Za elektromobil od 22-tisíc eur

Značka Kia má vo svojej slovenskej ponuke dovedna päť automobilov, ktoré označuje ako ekologické, z nich štyri možno kúpiť so štátnou dotáciou 8- alebo 5-tisíc eur.
Vydané  Text: 
Dotácie na plug-in hybridy a elektromobily od Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky pravdepodobne zatrasú našim trhom s novými ekologickými autami. Pri nákupe elektromobilu má totiž jeho nový majiteľ nárok na jednorazovú štátnu dotáciu vo výške až 8 000 eur, pri nákupe káblom nabíjateľného hybridu (plug-in hybrid, PHEV) až 5 000 eur. Keď sa pozrieme na modelové portfólio značky Kia na Slovensku, z piatich elektrifikovaných modelov prichádzajú v súvislosti s dotáciami do úvahy štyri modely. *Upozorňujeme, že v tomto článku vychádzame z aktuálne platných cenníkov zverejnených na slovenskej stránke výrobcu. Ceny sa do spustenia rezervácií na dotácie môžu zmeniť.*

Je to oficiálne: Štát podporí nákup elektromobilov a plug-in hybridov, máme presné výšky dotácií

Doteraz sa o dotáciách na nákup káblom nabíjaných vozidiel iba špekulovalo, teraz je to oficiálne potvrdené aj Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.

### KIA Soul EV, dopredaj (-8 000€)
Dopredajová KIA e-Soul
**KIA Soul EV** – dopredajový model, staršia generácia elektromobilu so základnou cenou 30 590 € vrátane dane. Po odpočítaní štátnej dotácie 8 000 eur môžete tento elektromobil získať už za **22 590 eur**. Kia Soul EV je vybavená elektromotorom s max. výkonom 81,4 kW (111 k), max. krútiacim momentom 285 Nm a akumulátorom s max. kapacitou 30 kWh, ktorý umožňuje dosahovať elektrický dojazd 250 kilometrov. ### KIA e-Soul (-8 000€)
**KIA e-Soul** – nová generácia modelu Soul na výhradne elektrický pohon stojí minimálne 35 690 eur, teda o 5 100 eur viac ako dopredajová verzia. Po odpočítaní štátnej dotácie 8 000 eur môžete tento elektromobil získať už za **27 690 eur**. Kia e-Soul je vybavená elektromotorom s max. výkonom 100 kW (136 k), max. krútiacim momentom 395 Nm a akumulátorom s max. kapacitou 39 kWh, ktorý umožňuje dosahovať elektrický dojazd 277 kilometrov. To sú údaje platné pre najslabšie vybavenú verziu. Ak by ste si priplatili za výkonnejší variant GOLD alebo najvyššiu výbavu PLATINUM, dostanete max. výkon 150 kW (204 k), max. kapacitu akumulátorov 64 kWh a max. dojazd 452 kilometrov. ### KIA e-Niro (-8 000€)
**KIA e-Niro** – plne elektrická verzia crossoveru Niro stojí v najnižšej verzii 42 580 eur, takže sa ešte vtesná do ministerstvom stanoveného limitu 50-tisíc eur. Po odpočítaní štátnej dotácie 8 000 eur môžete tento elektromobil získať už za **34 580 eur**. Kia e-Niro sa predáva jedine vo výbave PLATINUM a v jedinej konfigurácii motora: max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 395 Nm, max. kapacita akumulátorov 64 kWh a max. elektrický dojazd 455 kilometrov. ### KIA Niro PHEV (-5 000€)
Kia Niro PHEV
**KIA Kia Niro Plug-in Hybrid (PHEV)** – crossover značky Kia jazdiaci na elektrinu i benzín, pričom sa dá nabíjať pomocou kábla. V cenníku figuruje čiastka od 32 890 eur, ale s aktuálnym zvýhodnením 1 000 eur je najnižšia cena stanovená na 31 890 eur. To platí pre výbavu SILVER, okrem toho si môžete Niro PHEV zadovážiť aj vo výbave GOLD a PLATINUM s najvyššou cenou 38 190 eur ešte pred odpočítaním bonusu tisíc eur. Po odpočítaní štátnej dotácie 5 000 eur a 1 000 eur od predajcu môžete tento plug-in hybrid získať už za **26 890 eur**. KIA Kia Niro Plug-in Hybrid je poháňaný atmosférickým benzínovým motorom 1,6 GDi s max. výkonom 77 kW (105 k) a doplnkovým elektromotorom s max. výkonom 44 kW (60 k). Prevodovka je automatická 6-stupňová, vozidlo vie prejsť na čisto elektrický pohon 49 až 65 kilometrov vďaka akumulátorom s max. kapacitou 8,9 kWh. Štátna dotácia sa nevzťahuje na Kia Niro Hybrid.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia